.

Louis Vuitton oskarżone przez Fundację Joan Mitchell o naruszenie praw autorskich

dodano: 
23.02.2023
komentarzy: 
0

Luksusowa marka modowa Louis Vuitton została oskarżona przez Fundację Joan Mitchell o naruszenie praw autorskich malarki – przekazuje nytimes.com. Organizacja, która zarządza własność intelektualną zmarłej artystki od 1993 roku, przekazała, że wielokrotnie odrzucała prośby marki modowej o użycie dzieł sztuki w reklamach torebek, ale Louis Vuitton mimo to je wykorzystało – dowiadujemy się.

Źrodło: twitter.com/ArtReview_

Fundacja zażądała, aby marka modowa wycofała swoją kampanię w ciągu trzech dni. W innym wypadku miałaby ponieść konsekwencje prawne – czytamy.

Źródło ocenia, że sytuacja niefortunnie złożyła się w czasie z wystawą prac malarki Joan Mitchell, która odbywa się do 27 lutego w muzeum sztuki Fondation Louis Vuitton w Paryżu.

Fundacja Joan Mitchell poinformowała, że wysłała list do muzeum o wcześniejsze zakończenie wystawy, twierdząc, że firma naruszyła umowę licencyjną – czytamy. Christa Blatchford, dyrektorka fundacji, powiedziała, że była w szoku, gdy zobaczyła reklamę z wykorzystaniem obrazów w magazynie „The New York Times” – przekazuje źródło. Dodała ona również, że całe to doświadczenie uświadomiło jej, „że separacja, o której myślała, że jest między muzeum a firmą, nie istnieje”.

LVMH, firma macierzysta Louis Vuitton, napisała w e-mailu do „The New York Times”, że „nie skomentuje tej sprawy” – informuje źródło.

Aktualnie reklama na stronie Louis Vuitton jest już niedostępna. Zdjęcie z kampanii zmieniono i wykorzystano obraz Moneta. (bs)

Źródło: louisvuitton.com

Źródło:

nytimes.com, Joan Mitchell Foundation Claims Vuitton Ads Infringe on Painter’s Copyright, 21.02.2023/ Zdjęcie główne: fondationlouisvuitton.fr
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin