W Gazecie Prawnej ukazał się artykuł Michała Dżogi na temat fundacji korporacyjnych i ich znaczenia dla wizerunku firmy. Autor stwierdza, że „fundacja powinna być narzędziem do profesjonalnego zarządzania obszarem społecznej odpowiedzialności firmy związanym ze wsparciem społeczności lokalnych”. Podkreśla także, że w praktyce działalność tego typu instytucji jest zazwyczaj kanałem do wydawania firmowych pieniędzy.
Autor zauważa, że już sam fakt założenia fundacji przez firmę prywatną jest wyraźnym sygnałem o jej zaangażowaniu w działalność pro bono. Podkreśla jednak, że jeśli środki przekazywane na ten cel są sporadyczne, nie warto powoływać osobnego bytu. Dżoga pisze, że nie należy zapominać ani ukrywać, że fundacja korporacyjna wpływa pozytywnie na wizerunek fundatora „dzięki dobrze ukierunkowanym i zaplanowanym działaniom łatwiej też osiągnąć pozytywny efekt wizerunkowy dla firmy, co jest podstawą do dalszego rozwoju tej działalności”. (mk)