Gazeta Bankowa ukarana za krytykę reklamodawcy
Presserwis pisze o okolicznościach zerwania współpracy pomiędzy PTK Centertel a Gazetą Bankową. Rzecznik prasowy PTK Centertel Jacek Kalinowski zdecydował o zakończeniu współpracy z wydawnictwem po tym, jak w Gazecie Bankowej ukazało się omówienie krytycznego raportu Centrum im. Adama Smitha na temat rebrandingu Idei na Orange.
W odpowiedzi Kalinowski przysłał do redakcji list, w którym napisał m.in.: „Osobiście jestem bardzo zdziwiony taką niespotykaną polityką wydawniczą, gdzie piszecie Państwo bardzo krytycznie o swoim reklamodawcy – nawet bez próby kontaktu z nim!”. List został upubliczniony na łamach Gazety Bankowej. Kalinowski tłumaczy, że PTK Centertel było zbulwersowane nie tyle treścią omówienia raportu, ile opublikowanym na stronie internetowej skrótem artykułu. Zabrakło w nim wypowiedzi Telekomunikacji Polskiej.
O liście Kalinowskiego dyskutują PR-owcy. „Nadawanie budżetom reklamowym roli argumentu w rozmowie z mediami godzi w to, o co - jako branża - zabiegamy, czyli w przejrzystość mediów rozumianą także jako oddzielenie funkcji informacyjnej od marketingowej i reklamowej” – skomentował sytuację Rafał Czechowski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.