sobota, 13 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościGdy ginie dziecko, liczy się czas. Rusza kampania o Child Alert

Gdy ginie dziecko, liczy się czas. Rusza kampania o Child Alert

T-Mobile Polska wraz z Komendą Główną Policji rozpoczęły kampanię informacyjną, która ma zwiększyć świadomość i społeczną solidarność w poszukiwaniu zaginionych dzieci. Osią całej inicjatywy jest komunikacja wokół systemu Child Alert.

Co roku do polskiej policji napływa ok. 2 tys. zgłoszeń zaginięć małoletnich. W takich przypadkach to właśnie czas ma największe znaczenie, a Child Alert pomaga szybko dotrzeć z informacją do szerokiego grona odbiorców. O tym, jak ważny to system oraz o istotności angażowania się przypominają w kampanii T-Mobile i Komenda Główna Policji. Akcja ruszyła w listopadzie 2025 roku.

W ramach akcji zrealizowano spot, który przedstawia, jak ważny w obliczu zaginięcia jest czas i społeczne zaangażowanie. Ponadto organizatorzy przypominają, że dostępna jest specjalna, bezpłatna linia alarmowa 995, które jest przeznaczona wyłącznie dla systemu Child Alert. Poza nią informacje o zaginięciach można zgłaszać także na numer 112.

„Wspólne działania z firmą T-Mobile Polska pokazują, jak ogromną moc ma współpraca i poczucie wspólnej odpowiedzialności. Udowadniają, że technologia, empatia i solidarność mogą tworzyć realną tarczę ochronną dla najmłodszych. Dzięki niej każdy z nas może odegrać ważną rolę w ratowaniu życia dziecka – wystarczy czujność, reakcja i gotowość, by pomóc. Dla policji system Child Alert to nie tylko narzędzie – to dowód troski całego społeczeństwa o jego najmłodszych członków” – zaznacza insp. Konrad Krakowiak, zastępca dyrektora Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji.

Child Alert działa obecnie w 22 krajach. W listopadzie 2025 roku mija 12 lat od wprowadzenia i dziesięć lat od pierwszego użycia tego systemu w Polsce. To narzędzie, które pozwala w szybkim czasie rozpowszechnić wizerunek zaginionego dziecka i najważniejsze informacje, które dotyczą zaginięcia za pomocą mediów, środków masowego przekazu i instytucji. Od dziesięciu lat powiadomienia MMS ze zdjęciem dziecka do swoich klientów rozsyła także operator T-Mobile. Robi to w ramach współpracy nawiązanej z Komendą Główną Policji właśnie dekadę temu. Odbiorcą takich wiadomości może stać się każda osoba, która jest klientem T-Mobile.

Za koncepcję kreatywną i realizację spotu odpowiada agencja SC Project. (km)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj