Genesis PR popiera Neuron

dodano: 
16.07.2009
komentarzy: 
9

15 lipca na naszej stronie pojawiło się oświadczenie zarządu agencji Neuron podważające wiarygodność czerwcowego rankingu przeprowadzonego przez magazyn Home&Market. Dzisiaj podobne oświadczenie wydała agencja Genesis PR.
Czytamy w nim: „W nawiązaniu do oświadczenia Marka Wróbla z Neuron PR potwierdzamy, iż kliencki ranking agencji PR przygotowany przez Home&Market nie został oparty na pełnych i wiarygodnych danych. Wśród naszych Klientów (łącznie 24 firmy) ankietowana była tylko jedna spółka. W dodatku rozmawiano z osobą, która nie koordynuje całościowo działań naszej agencji, a odpowiada wyłącznie za wycinek prac PR.

Nie jest dla nas jasne, na podstawie jakich danych przygotowano tak precyzyjne oceny w odniesieniu do tak szczegółowych zagadnień, jak efektywność, kreatywność, rzetelność czy jakość proponowanych strategii. Z pewnością nie sprawdzano tego wśród firm, które znają naszą agencję i miały okazję wyrobić sobie zdanie na temat naszej pracy.

Stoimy na stanowisku, iż autorzy rankingu powinni ujawnić metodologię badania oraz pełną listę przebadanych firm, w tym liczbę respondentów opisującą każdą z agencji. Dziwi nas, że nie podano takich danych wraz z rankingiem – szanujący się instytut badawczy każdorazowo podaje metodologię, jako źródło wiarygodności badania.

Mamy nadzieję, że sprawa zostanie wyjaśniona przez redakcję Home&Market jak najszybciej i jak najpełniej. Liczymy także, że kwestią feralnego rankingu zajmie się Rada Etyki PR, a w przyszłości podobne badania będą wiarygodnym odzwierciedleniem opinii Klientów o agencjach PR. ” (kk)

Zapoznaj się także z felietonem Macieja Budzicha na temat rankingu.

komentarzy:
9

Komentarze

(9)
Dodaj komentarz
17.07.2009
13:38:13
Rzecz o skutkach
(17.07.2009 13:38:13)
A co powiedzie na to, że wciąż zdarzają się przetargi, do których zapraszane są wyłącznie agencje z pierwszych miejsc rankingów? Różnych, w zależności od upodobań przełożenego osoby zapraszającej do przetargu... H&M również jest na liście, tych których opinia się liczy :-0
17.07.2009
12:34:32
skoro mowa o po...
(17.07.2009 12:34:32)
Do Dociekliwego: A czy MY (mówię generalizując) rzucając się na ranking magazynu H&M przypadkiem nie kwestionujemy jego rzetelności pochopnie ?
17.07.2009
7:56:44
Dociekliwy
(17.07.2009 7:56:44)
A może po prostu sprawdzić, czy te agencje w poprzednich latach kwestionowały ten ranking? Czy wcześniej chwaliły się pozycją w tym rankingu? Zanim z takim przekonaniem powie się o hipokryzji trzeba najpierw zebrać trochę danych.
16.07.2009
15:29:35
ELS
(16.07.2009 15:29:35)
Mnie irytuje hipokryzja Agencji, dopóki wygrywamy metodologia badania nie ma znaczenia. Powiedzie się gorzej, podnosi się larum. Z resztą kto jak kto, ale Agencje PR nie powinny czepiać się badań. Jeśli same przeprowadzają takowe, to robi się tak, żeby klient był zadowolony...czyli, że niby jak, uczciwie?
16.07.2009
15:05:50
Popieram Neuron
(16.07.2009 15:05:50)
Pewnosc? -Moze stad, ze dobre agencje ufaja swoim klientom, tak samo jak oni ufaja im. Poza tym, jak sadze, ani Neuron, ani Genesis nie pyta klientow CO POWIEDZIELI, tylko CZY ZOSTALI POPROSZENI O WYPOWIEDZ. Zakladajac nawet, ze wsrod grupy kilkunastu czy kilkudziesieciu klientow agencji znajdzie sie dwoch lub trzech, ktorzy nie chca potwierdzic rozmowy z ankieterem, trudno wyobrazic sobie sytuacje, w której wszyscy klienci ukrywaja przed agencja kontakt z IAGE. Wbrew pozorom podwykonawce można lubic i szanowac ;-)
16.07.2009
14:29:15
Klemens
(16.07.2009 14:29:15)
Skąd pewność, że klienci mówią prawdę podwykonawcy, czyli agencji PR, że byli czy nie byli ankietowani?! bardzo prawdopodobne, że firmy zostały przepytane przez redakcję, a później nie potwierdziły tego agencji. Chyba to oczywiste. Na miejscu nie najlepiej ocenionych agencji nie marwił się za bardzo-raz pod wozem raz na wozie...
16.07.2009
13:29:16
Haircut
(16.07.2009 13:29:16)
Nie chodzi o odwracanie uwagi, a o efekty, nad którymi każdy może się zastanawiać, jak mu się podoba... Nikt chyba nie atakuje zwycięzców, którym mało co i tak może zaszkodzić. Choć jeśli uwodzą klientów podobnymi "nagrodami", to może rzeczywiście warto pomyśleć nad "poważnym tematem", którym owe "nagrody" są.
16.07.2009
13:00:25
Popieram Neuron
(16.07.2009 13:00:25)
Chyba dobrze, ze w koncu ktos zainteresowal sie wiarygodnoscia badan przepowadzanych przez Instytut Analiz Gospodarczo-Ekonomicznych? Patrzac na wyniki wyszukiwania w Google, mozna odniesc wrazenie, ze owa instytucja przeprowadza badania na zlecenie jednego tylko klienta "Home&Market". Nie odwracajmy uwagi od dyskusji na powazny temat atakujac zwyciezcow rankingu i firmy, ktore odwazyly sie zabrac glos. Swoja droga, zastanawia mnie milczenie redakcji. Moze warto jednak ustosunkowac sie do zarzutow?
16.07.2009
11:49:08
ELS
(16.07.2009 11:49:08)
Ciekawe, szkoda, że Agencja nie protestowała w ubiegłym roku, metodologia badania raczej nie uległa zmianie od tego czasu...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin