Jak wynika internetowego badania przeprowadzonego na zlecenie Public Relations Global Network, większość specjalistów z branży komunikacji i marketingu chce zacieśniać współpracę z zagranicznymi partnerami i prowadzić działania z zakresu „globalnego marketingu”. Dla prawie połowy badanych bariery językowe i kulturowe są jednak istotną przeszkodą w rozwijaniu globalnej komunikacji.
W ramach badania przepytano 206 specjalistów z sześciu kontynentów, pracujących w agencjach, organizacjach non-profit oraz korporacjach. Według 43 proc. respondentów organizacje, w których pracują już korzystają z możliwości marketingu globalnego. Natomiast 70 proc. deklaruje, że ich organizacje będą w ciągu najbliższych pięciu lat prowadzić działania związane z globalnym marketingiem.
Regularne kontakty z zagranicznymi specjalistami ds. marketingu i komunikacji utrzymuje połowa respondentów. Co trzeci ankietowany kontaktuje się z nimi przynajmniej raz w miesiącu. Jakie są największe korzyści z globalnej komunikacji? Wedle osób biorących udział w badaniu wpływa ona na podwyższenie świadomości marki własnej organizacji, pozytywne nastawienie do niej oraz poparcie dla realizowanych przez nią strategii i celów biznesowych.
Badanie zostało przeprowadzone w marcu przez LCWA Research Group. (ks)


