sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościGłos pracodawcy coraz ważniejszy. Badanie Edelman Trust Barometer 2019

Głos pracodawcy coraz ważniejszy. Badanie Edelman Trust Barometer 2019

„Nadal trudno mówić o znaczącej, pozytywnej zmianie w zaufaniu do głównych instytucji publicznych” – ocenia najnowszy raport Edelman „Trust Barometer 2019” agencja Lighthouse, afiliant Edelmana w Polsce. Respondenci z 26 krajów wciąż deklarują dość niskie zaufanie do mediów (47 proc.) czy władz (48 proc.). 75 proc. pokłada za to swoją wiarę… w pracodawcach.

To oni są przez wiele osób (58 proc.) wskazywani jako źródło wiarygodnych informacji w kwestiach społecznych. Respondenci Edelmana sporo też wymagają od szefów, którzy zdaniem 71 proc. badanych powinni zabierać głos w przypadku ważnych wydarzeń branżowych i politycznych, kryzysów czy problemów z pracownikami. Z badania wynika, że aktywność pracodawców przynosi owoce: zatrudnieni, którzy ufają szefom, deklarują większe zaangażowanie (71 proc.), lojalność (74 proc.), poparcie (78 proc.) i zobowiązanie (83 proc.) niż ci, którzy wobec pracodawców są sceptyczni.


Źródło: „Trust Barometer 2019”

„Prezesi i właściciele muszą dziś konsekwentnie budować zaufanie wewnętrzne w firmie, pamiętać, że to pracownik i relacje z nim determinują przyszłość ich biznesu. To oznacza, że znaczenie employer brandingu i corporate citizenshipu będzie w kolejnych latach konsekwentnie rosło” – komentuje w informacji prasowej wyniki raportu Przemysław Mitraszewski, Managing Partner w Lighthouse.

Agencja wśród wyników raportu wyróżnia też m.in. wskaźniki dotyczące zaufania do źródeł informacji. W tegorocznym badaniu zrównał się poziom deklarowanej ufności do informacji z mediów i wyszukiwarek internetowych (po 65 pkt). Mediom społecznościowym respondenci wierzą znacznie mniej (wskaźnik wyniósł 43 pkt.). Badanie pokazało też, że „bezprecedensowo” – jak ocenia Ligthhouse – wzrosła konsumpcja wiadomości i informacji. Częściej niż raz w tygodniu sięga po nie 72 proc. respondentów – to o 22 p.p. więcej niż w poprzedniej edycji raportu.

Pełna wersja raportu z tegorocznego badania dostępna jest na stronie. (mp)

O badaniu Edelman Trust Barometer

Edelman Trust Barometer to badanie zaufania i wiarygodności realizowane od 19 lat. Tegoroczny sondaż został przeprowadzony na grupie 33 000 respondentów w 27 krajach w okresie od 19 października do 16 listopada 2018 roku. Polski nieuwzględniono w tegorocznym badaniu, mimo że w zeszłym roku została wzięta pod uwagę. Pytane przez PRoto.pl Lighthouse odpowiada, że nie posiada informacji na temat powodów tej zmiany. 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj