Głosowanie: „Katowice. W centrum przemian” vs. „Katowice dla odmiany”
Autorzy hasła „Katowice – centrum nowych form” oficjalnie wycofali się z tego pomysłu. „Zdawaliśmy sobie sprawę, że w tej propozycji trudno będzie się »zakochać od pierwszego wejrzenia«, jednak skala krytyki skłoniła nas do poszukiwań od nowa” – oświadczył Marcin Stańczyk z wydziału promocji urzędu miasta.
Ze sloganu oficjalnie się wycofano. Autorzy strategii promocyjnej zaproponowali dwa kolejne hasła i poddali je głosowaniu: „Katowice. W centrum przemian” oraz „Katowice dla odmiany”. W ocenie Marii Buszman-Witańskiej, specjalisty ds. PR, slogan „Katowice dla odmiany”„to bardzo dobra propozycja”.
Kontrowersji wokół sloganu było dużo, zarówno ze strony internautów, jak i specjalistów. „Po dodaniu do tego bezosobowości hasła całość robi wrażenie katowickiego magistratu - czegoś, co zmienia się tylko na pokaz, a faktycznie jest bezosobowe. Gdzie mieszkaniec się nie liczy. Gdzie skupiamy się nie na człowieku, tylko na planach, organizowaniu, zamykaniu wszystkiego w ramy, w formę. Nie tędy droga…”- krytykowali internauci.
Głosowanie potrwa do 30 lipca.(kg)