Home Insted, organizacja zapewniająca pomoc domową dla seniorów, w listopadzie 2025 roku ruszyła ze świąteczną kampanią „A Better What’s Next”. Jej twarzą został aktor Macaulay Culkin, znany z głównej roli w filmie „Kevin sam w domu”.
Twórcy kampanii ponownie zabierają odbiorców do rodziny McCallisterów. W przygotowanym 60-sekundowym spocie „Home But Not Alone” dorosły już Kevin zastanawia się, jak zapewnić bezpieczeństwo mieszkającej samotnie mamie. Przygotowuje w związku z tym plan działania i zabezpiecza wszystko folią bąbelkową. Z pomocą przychodzi mu wnuczka Marleya. Zwraca uwagę, że podjęcie rozmowy na temat opieki to trudny, ale potrzebny moment, aby zadbać o swoich najbliższych.
Ponadto zrealizowano trzy krótsze, kilkusekundowe filmy, które towarzyszą inicjatywie. Spoty silnie nawiązują do kultowego świątecznego filmu, który w tym roku obchodzi 35. rocznicę premiery. Występują tam odwołania do sceny, w której Kevin spotyka sąsiada Marleya, uważanego w okolicy za tajemniczą i groźną postać. Dodatkowo można zauważyć aluzje do starcia z włamywaczami, zakupów czy zamawiania pizzy.
Kampania zwraca uwagę nie tylko na samą samotność, z którą mierzą się osoby starsze. To także podkreślenie perspektywy dzieci, które z jednej strony pragną zapewnić bezpieczeństwo rodzicom, a z drugiej boją się podjęcia tematu i oddania części odpowiedzialności. Organizatorzy akcji chcą pokazać, że opieka domowa to rozwiązanie, które przynosi korzyści dla obu stron.
„Chcieliśmy opowiedzieć tę historię w sposób autentyczny, zdając sobie sprawę, że każdy z nas doświadcza takiej chwili z bliską osobą. Wykracza to poza świąteczną nostalgię i pozwala nawiązać kontakt z Kevinem McCallisterem wiele lat później, gdy zmaga się on z tymi samymi problemami, które dotykają wielu z nas, gdy nasi rodzice się starzeją. Jest to historia prawdziwa, zabawna i głęboko ludzka” – podkreśla Jody Hill, reżyserka spotów „Home But Not Alone”.
Spot od 1 listopada 2025 roku do 11 stycznia 2026 roku zobaczyć można podczas emisji filmów i programów świątecznych oraz meczów futbolu uniwersyteckiego w USA. Jego reżyserką jest Jody Hill, a partnerem kreatywnym zostało FCB Chicago. (km)
Źródło i zdjęcie główne: homeinstead.com, Home Instead Debuts Holiday Ad “Home But Not Alone” Starring Macaulay Culkin, 3.11.2025


