Google najcenniejszą marką świata

dodano: 
29.04.2010
komentarzy: 
0

Sektor technologiczny triumfatorem rankingu najcenniejszych marek świata firmy MillwardBrown – najwyższe pozycje zajęły marki takie, jak: Google, Microsoft, Apple oraz IBM. Łączna wartość 100 najcenniejszych marek świata przekracza 2 biliony USD i wzrosła o 40 proc. w ostatnich pięciu latach. Silne marki wyprzedziły rynek giełdowy i okazały się odporne na recesję – wynika z opublikowanych dziś wyników piątego dorocznego badania firmy MillwardBrown, które wskazuje 100 najcenniejszych marek na świecie (Millward Brown Optimor BrandZ Top100 Most Valuable Global Brands). W czasie, gdy większość głównych wskaźników finansowych spadała, wartość 100 czołowych marek wzrosła o cztery procent w ostatnim roku, przekraczając pułap 2 bilionów USD. Ranking BrandZ Top 100, opracowywany na zlecenie WPP, to wycena, w której bierze się pod uwagę opinie konsumentów na temat marek, co znajduje swoje odzwierciedlenie w ich wartości finansowej.

Inne najważniejsze ustalenia omawianego badania:

Technologia bierze wszystko: Zarysowała się ewidentna przewaga marek technologicznych na pozostałymi. Na czele rankingu znalazła się marka Google – to najcenniejsza globalna marka, warta 114 mld USD. IBM uplasował się na drugim miejscu (86 mld USD), zanotowawszy wzrost o 30 proc. Na trzeciej pozycji znalazła się marka Apple, której wartość wzrosła o 32 proc. do 83 mld USD, a za nią Microsoft z wyceną na poziomie 76 mld USD.

Media społeczne – twoja twarz na Facebooku: Popularny portal społecznościowy Facebook po raz pierwszy znalazł się w rankingu sektora technologicznego, osiągając wartość marki na poziomie 5,5 mld USD. Korzystanie z mediów społecznościowych to kluczowy tegoroczny trend, wyznaczający sukces wielu marek, czego przykładem jest znana społeczność Expat Explorer działająca pod egidą HSBC.

Brazylia, Rosja, Indie i Chiny (BRIC): Do pierwszej setki, na miejscu 45, weszła pierwsza marka z Indii – ICICI. Po raz pierwszy w historii rankingu reprezentowane są w nim wszystkie kraje grupy BRIC – wśród najcenniejszych marek świata znalazły się nowe marki z Chin, Rosji i Brazylii.

Najcenniejsze marki na świecie – 2010

Miejsce

Marka

Wartość (w mln USD)

Zmiana wartości marki względem 2009 roku

1

Google

114 260

+14proc.

2

IBM

86 383

+30proc.

3

Apple

83 153

+32proc.

4

Microsoft

76 344

0proc.

5

Coca-Cola

67 983

+1proc.

6

McDonald’s

66 005

-1proc.

7

Marlboro

57 047

+15proc.

8

China Mobile

52 616

-14proc.

9

GE

45 054

-25proc.

10

Vodafone

44 404

-17proc.

 

Pełny ranking BrandZ można pobrać tutaj

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin