Google radzi, jak promować własny biznes
Strona internetowa firmy powinna realizować trzy cele: rozwiązywać problemy użytkownika, być łatwa w obsłudze i przestrzegać ogólnie przyjętych konwencji – zaznacza Piotr Zalewski z Google Polska, cytowany przez Puls Biznesu. Jego zdaniem informacje o działalności przedsiębiorstwa oraz zapewnienia o najlepszej jakości produktów i usług nie wystarczą.
Jak wyjaśnia Zalewski, ogólnie przyjęte konwencje to, na przykład umieszczanie linku do strony głównej w postaci logotypu umieszczonego w lewym górnym rogu strony. Dotarcie do serwisu internetowego firmy ułatwi także usługa AdWords, czyli reklamy sprzężone z listą słów zdefiniowaną przez zamawiającego.
Nową formą dotarcia do klientów są także spoty na YouTube, wyświetlane przed właściwymi filmami. Dotychczas była to forma reklamy dostępna tylko dla dużych reklamodawców, od niedawna mogą z niej korzystać także mniejsze firmy. Przedsiębiorcy mogą również skorzystać z dodania darmowej wizytówki w serwisie Google Maps. „Coraz więcej osób korzysta ze smartfonów. W sytuacji, gdy użytkownik takiego telefonu jest w jakimś mieście po raz pierwszy, wpisuje zazwyczaj np. hasło „restauracja", a Google Maps pokazuje te, które znajdują się w najbliższej okolicy” – tłumaczy Zalewski. (ks)