Górecki: cały czas potrzeba strategii w social mediach

dodano: 
26.11.2013
komentarzy: 
0

Przed nami rok 2014. To już mniej więcej pół dekady, od kiedy polskie firmy zaczęły stawiać pierwsze, nieporadne kroki w social mediach. Zmieniło się bardzo dużo, komunikacja jest często spójna, nie zapomina się o budżetach mediowych, znikają powoli „cudotwórcy” żerujący na niewiedzy firm, obiecujący złote góry i podbijający sztucznie wskaźniki. Zmieniają się też platformy - Facebook dojrzewa, mocno się monetyzuje i przez to staje się dla wielu osób niewygodny. Zasięgi spadają, zwiększa się konieczność płacenia za dotarcie do fanów. Pojawiają się usterki i niedopracowania, dlatego też coraz więcej marketerów rozgląda się za nowymi kanałami. Coraz szybciej rośnie Pinterest, Google Plus idzie naprzód powoli, choć systematycznie porządkując swój ekosystem. Na fali są współprace z blogerami, które wywołują różne emocje, choć te prowadzone dobrze przynoszą bardzo dobre efekty. Nasza klasa znana dziś jako nk.pl nadal działa i choć zmieniła grupę docelową i charakter, wykorzystuje mocno fakt, że Facebook jest portalem od 13 roku życia. Młodzież poszukuje innych rozwiązań, sięga po Snapchata, Instagram. Twitter ciągle w Polsce jest zjawiskiem dość niszowym i skupionym wokół środowisk polityczno-dziennikarskich.

Jedno się nie zmienia. Potrzeba strategii. Potrzeba zbadania i poukładania swoich potrzeb, a następnie dopasowania do nich działań. Działania na chybił-trafił będą nadal tylko oddawaniem ślepych strzałów, które mogą zadziałać, ale bynajmniej nie muszą. Coraz więcej firm podchodzi do tego w całościowy, holistyczny sposób, ale nadal ogromna ich liczba zakłada fanpage „bo wszyscy je mają”. A to raczej zły model działania. Czy rok 2014 przyniesie tu wiele zmian? Wszystko przed nami.

Michał Górecki

Przed nami również SZKOLENIE OTWARTE z Michałem Góreckim :)

9 GRUDNIA, Warszawa

"BUDOWA STRATEGII KOMUNIKACJI W SOCIAL MEDIACH"

Program szkolenia TUTAJ

A  zapisy TUTAJ :)

Zapraszamy!

Michał Górecki jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin