Górecki: czy social media sprzedają?

dodano: 
04.12.2013
komentarzy: 
0

Czy social media sprzedają? To pytanie przewija się od samego początku wykorzystywania tego kanału do działań marketingowych. Wiadomo - każda inwestycja musi przynosić zwrot, nie robi się ich dla sportu czy zabawy. Problem polega na tym, że nie we wszystkich działaniach można bardzo łatwo wyliczyć ROI. Nawet do wyliczenia zwrotu w dość starych i zasięgowych kanałach używa się skomplikowanych modeli ekonometrycznych, więc dlaczego mielibyśmy mieć łatwiej w przypadku działań w mediach społecznościowych?

Tym bardziej, że to działania miękkie, wizerunkowe, a te przecież nie od dziś dość trudno bezpośrednio „przeliczają się” na sprzedaż. Czy można w łatwy sposób wyliczyć ROI działań PR? A akcji CSR-owych? David Meerman Scott, autor licznych artykułów i książek z zakresu mediów społecznościowych zapytał retorycznie i ironicznie podczas jednego z podcastów: „Jaki jest ROI twojej sekretarki?” Oczywiście nie do wyliczenia. Choć na pewno jest potrzebna.

Ta trudność w wyliczaniu bezpośredniego wpływu na sprzedaż może prowadzić do błędnego przekonania, że media społecznościowe nie sprzedają. A przecież jest zupełnie inaczej. Mogą pomóc zbudować olbrzymi zasięg, co na pewno przełoży się na sprzedaż. Mogą pomóc obalić mity o marce albo rozwinąć kategorię. Można w nich ustanowić świetny kanał obsługi konsumenckiej, co przełoży się na wizerunek marki i ponowne zakupy.  Służą w końcu jako świetny kanał rekomendacji, a te na pewno wpływają na decyzje zakupowe, szczególnie w zabieganym świecie XXI wieku.

Więc jeśli media społecznościowe nie sprzedają Twoich produktów istnieją dwa wytłumaczenia tej sytuacji. Może rzeczywiście Twój produkt nie nadaje się do tego, aby reklamować go w tym kanale. Choć patrzę na sukces viralowy takich produktów jak środek do przepychania rur albo spray do usuwania brzydkich zapachów w toalecie i myślę sobie, że to nie tak. Bo może też po prostu prawdopodobnie robisz to źle.

Michał Górecki

Już 9 GRUDNIA, w Warszawie

Szkolenie OTWARTE z Michałem Góreckim

"BUDOWA STRATEGII KOMUNIKACJI W SOCIAL MEDIACH"

W trakcie pracy w grupach, uczestnicy:

  • Przeanalizują i ocenią potencjał wybranych marek
  • Przygotują ramową strategię komunikacji w social mediach
  • Samodzielnie dobiorą narzędzia i kanały komunikacji
  • Stworzą pomysły na wizualizacje i spróbują sił w copywritingu

DOWIEDZ SIĘ:

  • Jak wykorzystywać social media?
  • Jak komunikować się na Facebooku?
  • Jak korzystać z aplikacji?
  • Jak monitorować efekty działań w social mediach?

Program szkolenia TUTAJ

A  zapisy TUTAJ

Zapraszamy!

Michał Górecki jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin