Grayling: telekomunikacja, IT, media - to sektory z przyszłością

dodano: 
22.06.2012
komentarzy: 
0

Wzrost znaczenia komunikacji w rozwoju firm, integracja działań public affairs i government relations z obszarem komunikacji korporacyjnej oraz znaczny wzrost nakładów na PR w sektorze technologii, mediów oraz telekomunikacji w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej. To tendencje, które uwidoczniły się podczas badania trendów w globalnej komunikacji, przeprowadzonego przez Grayling PULSE.

„W ostatnim czasie obserwujemy jak wzrasta znaczenie komunikacji, która jest coraz częściej postrzegana jako element znacznie wspierający rozwój biznesu. (…) Kierownictwo najwyższego szczebla wspiera komunikację i angażuje się w inicjatywy w tym obszarze, ponieważ dostrzega, że wpływa ona bezpośrednio na osiągane wyniki finansowe. Dotyczy to zarówno budowania wizerunku marki i zarządzania reputacją, jak również kształtowania otoczenia, w którym dana organizacja działa, oraz poprawy stosunków z kluczowymi interesariuszami” – komentuje Jan Simunek, dyrektor Regionalnego Grayling na Region Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej.

Prawie połowa specjalistów, zajmujących się komunikacją, uznała, że komunikacja odgrywa coraz większą rolę w odniesieniu sukcesu rynkowego. Ponadto 19,4 proc. respondentów przyznało, że budżety na PR są zwiększane, zaś 20,4 proc. – stwierdziła brak zmian w tym zakresie. W sektorze technologii, mediów oraz telekomunikacji zaobserwowano wzrost wydatków na komunikację o 15,1 proc. w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej oraz 11,6 proc. w Rosji i Eurazji.

Z badania wynika także, że spółki w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej oraz Rosji i Eurazji inwestują w działania komunikacyjne w mediach społecznościowych oraz w e-PR (45 proc. odpowiedzi). Nie zauważono jednak wzrostu budżetu na komunikację korporacyjną, zarządzania reputacją i komunikację kryzysową. Wzrost odnotowano także w integracji public affairs i government relations z komunikacją (29,4 proc.) oraz w liczebności osób w zespole zajmujących się komunikacją (18,2 proc.).

„W okresie ostatnich 20 lat branża komunikacji w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo- Wschodniej zmieniła się diametralnie. Znacznie wzrosły również oczekiwania naszych klientów. Szukają doradztwa, a nie świadczenia usług w tradycyjnej formie” – podsumowuje Simunek. (kg)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin