sobota, 6 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościHaleon i Fundacja Cześć Ciało edukują nastolatków na temat higieny jamy ustnej

Haleon i Fundacja Cześć Ciało edukują nastolatków na temat higieny jamy ustnej

Haleon i Fundacja Cześć Ciało będą w mediach społecznościowych edukować nastolatków na temat higieny jamy ustnej. Projekt jest odpowiedzią na problem poszukiwania przez młodzież lekarskich porad w internecie – dla 2/3 z nich ChatGPT oraz Google są bowiem źródłem informacji z tym zakresie.

Haleon, firma specjalizująca się w produktach do higieny jamy ustnej, i Fundacja Cześć Ciało, która porusza tematy dojrzewania wśród dzieci i młodzieży, łączą siły. Stworzyli wspólnie projekt, który jest odpowiedzią na problem poszukiwania informacji medycznych w internecie. Cykl filmów edukacyjnych, w których występuje dr Anna Babczyńska-Staszewska, stomatolożka, zaczął pojawiać się na Instagramie, TikToku oraz YouTubie wraz z początkiem września 2025 roku. Ponadto powstała akcja „7 dni z idealną higieną”, a także zaplanowano live na TikToku, na którym ekspert odpowie na zadawane przez młodzież pytania. Wśród poruszanych kwestii znalazły się tematy poprawnego doboru szczoteczki oraz pasty, odpowiednich technik mycia zębów, znaczenia nitkowania w higienie jamy ustnej czy „zębowej mody”. Materiały będą pojawiać się przez całą jesień na kanałach społecznościowych Fundacji Cześć Ciało.

@czesccialo Cześć Ciało 👋 Jaką szczotę i pastę wybrać? – Anna Babczyńska-Staszewska Wchodzisz do alejki ze szczoteczkami i pastami i nie masz pojęcia, które wybrać? My też tak czasem mamy… Dlatego koniecznie obejrzyj film z dr Anią i zobacz, jaką szczoteczkę i pastę wybrać 🪥 [współpraca płatna] #haleonhealthpartner_poland #czesccialo #edukacja #dojrzewanie #zęby #higienajamyustnej #dentysta ♬ dźwięk oryginalny – Cześć Ciało

Jak podkreślają autorzy kampanii, dobór kanałów komunikacji nie był przypadkowy. Wynikał on z faktu, że ponad 90 proc. młodych osób codziennie korzysta z mediów społecznościowych (raport NASK „Nastolatki 3.0” z 2023 roku).

Istotę problemu, który stał się punktem zapalnym projektu, pokazują badania. To przeprowadzone w 2023 roku przez „MŁODE GŁOWY” fundacji Unaweza ponownie zwraca uwagę na brak samoakceptacji wśród nastolatków. 46 proc. uczniów ma ją skrajnie niską, na co składają się m.in. wygląd zębów czy zapach z jamy ustnej, a blisko 66 proc. chciałoby mieć do siebie więcej szacunku. Prawie połowa nastolatków nie korzysta ze wsparcia oraz rozmowy z dorosłymi w obliczu wyzwań dorastania, a 65 proc. porad lekarskich szuka w Internecie bez sprawdzania wiarygodności znalezionych informacji (badanie Fundacji Moonka i Infuture.institute z 2023 roku).

„Zdrowie jamy ustnej to coś więcej niż piękny uśmiech, to ważny element ogólnego zdrowia i samopoczucia. Dzięki współpracy z Fundacją Cześć Ciało chcemy dotrzeć do młodzieży z wiedzą, która realnie zmienia codzienne nawyki. Edukacja o dojrzewaniu jest dla nas nie tylko misją, ale też realnym wkładem w zdrowie nowych pokoleń – to zapobieganie przez wiedzę” – dodaje Agnieszka Jędrachowicz z działu Ekspert w Haleon. (km)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj