niedziela, 14 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościHasło promocyjne Krakowa obiektem kpin

Hasło promocyjne Krakowa obiektem kpin

„Kraków to stan umysłu” – głosi hasło promocyjne stolicy Małopolski, która na kampanię wydała 200 tys. zł. Tymczasem internauci w sieci komentują: „To hasło Nowego Jorku. Bez­czelna zrzyna…”.

„Nasze miasto jest idealne nie tylko do studiowania, ale także do kreowania własnej osoby, swojego charakteru, do rozwijania swoich pasji i umiejętności” –  tłumaczy Mag­dalena Sroka, zastępca prezy­denta Krakowa ds. kultury i promocji miasta. Autor tekstu, Marcin Warszawski dodaje, że twórcy hasła i władze miasta najwyraźniej „aż tak się na myśleniu skupili, że o szarej rzeczywistości zapomnieli”. Przez to – jak podaje – Warszawiacy naśmiewają się z krakowskiej pro­mocji, pytając pracujących w stolicy krakusów, jaki jest ich stan umysłu. Dziennikarz wskazuje wprost na inspirację speców od komunikacji w Krakowie: „To Woody Allen powiedział kiedyś: »Nowy Jork to coś więcej niż miasto, to ra­czej stan umysłu«”. Punktuje także ratusz za to, że owszem – Kraków to miasto studentów i każdy znajdzie tam coś dla siebie – jednak niekoniecznie pracę. „Ale przecież nie samym chlebem człowiek żyje” – puentuje Warszawski. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj