Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Heinz skrytykowany za reklamę sosów. Internauci oskarżają markę o promowanie stereotypów. heinz, amerykański producent żywności i napojów, po krytyce i oskarżeniach o powielanie stereotypów postanowił przeprosić za reklamę sosów, która od jakiegoś czasu jest wyświetlana na londyńskich stacjach metra – podaje theguardian.com. jak czytamy, szeroko komentowane w mediach społecznościowych billboardy heinza są częścią kampanii promocyjnej sosów do makaronu o większej pojemności przeznaczonej dla rodzin. reklama przedstawia pannę młodą, czarnoskórą kobietę trzymającą nawinięty na widelec makaron z sosem pomidorowym, która siedzi obok białego mężczyzny, będącego prawdopodobnie panem młodym. oprócz pary na billboardach są widoczni także ich rodzice. po stronie panny młodej przy stole brakuje jednak ojca. reklama ta nie spodobała się internautom, którzy zaczęli krytykować markę i oskarżać ją o powielanie stereotypów przez „wymazywanie” czarnoskórych ojców. nels abbey, jeden z autorów „the guardiana”, opublikował na platformie x wpis, w którym zabrał głos na temat wspomnianych billboardów. „»dla moich braci z córkami«. ponieważ, wierzcie lub nie, czarnoskóre dziewczynki też mają tatusiów” – napisał mężczyzna. "for my brothers with daughters"because, believe it or not, black girls have dads too. pic.twitter.com/lngrccz4rw. — nels abbey (@nelsabbey) october 4, 2024 źródło: x.com/nelsabbey. inni użytkownicy także postanowili wyrazić swoje zdanie na temat reklamy. „całkowite wymazanie czarnoskórych ojców przez tak mainstreamową markę jest szokujące. jak to zostało zatwierdzone?”, „tak, to piękne, że to związek międzyrasowy i chcieli umieścić pięć osób przy stole, ale wymazywanie czarnoskórych ojców jest niesprawiedliwe” – skomentowali internauci. heinz przekazał „the independent”, że „zawsze docenia spojrzenie członków społeczeństwa na kampanie” i „rozumie, w jaki sposób ta reklama mogła nieumyślnie utrwalić negatywne stereotypy”. „składamy najszczersze przeprosiny i będziemy nadal słuchać, uczyć się i doskonalić, aby uniknąć powtórzenia się takiej sytuacji w przyszłości” – podkreśliła marka, cytowana przez źródło. „the guardian” zwrócił się do heinza z prośbą o komentarz w sprawie. (ao). źródło: theguardian.com, heinz apologises after ad featuring black family sparks anger online, neha gohil, 6.10.2024/ zdjęcie główne: x.com/nelsabbey.
Heinz, amerykański producent żywności i napojów, po krytyce i oskarżeniach o powielanie stereotypów postanowił przeprosić za reklamę sosów, która od jakiegoś czasu jest wyświetlana na londyńskich stacjach metra – podaje theguardian.com.
Jak czytamy, szeroko komentowane w mediach społecznościowych billboardy Heinza są częścią kampanii promocyjnej sosów do makaronu o większej pojemności przeznaczonej dla rodzin. Reklama przedstawia pannę młodą, czarnoskórą kobietę trzymającą nawinięty na widelec makaron z sosem pomidorowym, która siedzi obok białego mężczyzny, będącego prawdopodobnie panem młodym. Oprócz pary na billboardach są widoczni także ich rodzice. Po stronie panny młodej przy stole brakuje jednak ojca.
Reklama ta nie spodobała się internautom, którzy zaczęli krytykować markę i oskarżać ją o powielanie stereotypów przez „wymazywanie” czarnoskórych ojców.
Nels Abbey, jeden z autorów „The Guardiana”, opublikował na platformie X wpis, w którym zabrał głos na temat wspomnianych billboardów.
„»Dla moich braci z córkami«. Ponieważ, wierzcie lub nie, czarnoskóre dziewczynki też mają tatusiów” – napisał mężczyzna.
Źródło: x.com/nelsabbey
Inni użytkownicy także postanowili wyrazić swoje zdanie na temat reklamy. „Całkowite wymazanie czarnoskórych ojców przez tak mainstreamową markę jest szokujące. Jak to zostało zatwierdzone?”, „Tak, to piękne, że to związek międzyrasowy i chcieli umieścić pięć osób przy stole, ale wymazywanie czarnoskórych ojców jest niesprawiedliwe” – skomentowali internauci.
Heinz przekazał „The Independent”, że „zawsze docenia spojrzenie członków społeczeństwa na kampanie” i „rozumie, w jaki sposób ta reklama mogła nieumyślnie utrwalić negatywne stereotypy”. „Składamy najszczersze przeprosiny i będziemy nadal słuchać, uczyć się i doskonalić, aby uniknąć powtórzenia się takiej sytuacji w przyszłości” – podkreśliła marka, cytowana przez źródło.
„The Guardian” zwrócił się do Heinza z prośbą o komentarz w sprawie. (ao)
Źródło: theguardian.com, Heinz apologises after ad featuring black family sparks anger online, Neha Gohil, 6.10.2024/ Zdjęcie główne: x.com/nelsabbey