.

Holmes Report 2015: agencje z grupy Interpublic w pierwszej dziesiątce. Edelman liderem

dodano: 
29.04.2015
komentarzy: 
0

Agencje Weber Shandwick i Golin z grupy Interpublic zaliczyły największy wzrost przychodu w porównaniu z rokiem poprzednim. Pierwsze miejsce w zestawieniu Holmes Report 2015 zajął Edelman.

Holes Report przygotowało zestawienie 10 największych firm PR. Weber Shandwick odrobił straty względem agencji Edelman. Z 15 proc. wzrostem przychodu zajął drugie miejsce w rankingu dziesięciu największych agencji PR. Dla porównania honorarium zwycięskiej firmy wzrosło o niecałe 9 proc. i wyniosło ponad 812 milionów dolarów. Agencja Golin z kolei  po raz pierwszy znalazła się w pierwszej dziesiątce zestawienia. Awansowała z 12 na 9 miejsce, wyprzedzając Havas PR.

Autorzy raportu zwracają także uwagę na korzystny wynik FleishmanHillard.  Fee income agencji należącej do grupy Omnicon wyniosło 600 mln dolarów. Ze wzrostem 8,5 proc. daje jej to trzecie miejsce w zestawieniu.

Siostrzana firma FleishmanHillard – agencja Ketchum awansowała z 5 na 4 miejsce i wyprzedziła MSLGROUP. Druga z wymienionych agencji zaliczyła spadek o 7 proc. Autorzy raportu zwracają uwagę, że na taki wynik mogła mieć wpływ waluta – honorarium MSLGROUP były podawane w euro. (mw)

 

Źródło:

holmesreport.com, World PR Report 2015: Interpublic Agencies Make Top 10 Inroads, Arun Sudhaman, 27.04.2015
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin