Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
The Holmes Report: czym zajmują się czołowi PR-owcy świata. the holmes report przedstawił światowe zestawienie 100 najważniejszych dyrektorów działów komunikacji w firmach. serwis zbadał, za jakie budżety odpowiadają, czym zajmują się w swojej codziennej pracy i jak przebiegała ich ścieżka kariery. jak wynika z zestawienia, wszyscy wymienieni dyrektorzy są odpowiedzialni za nawiązywanie lub rozwiązywanie współpracy z agencjami public relations. z czego 86 proc. miała znaczny wpływ na zatrudnienie agencji social mediowej (w 2011 r. – 79 proc.), 62 proc. – agencji eventowej (2011 r. – 50 proc.), zaś 54 proc. miało wpływ na decyzje dotyczące sponsorowania danych wydarzeń (2011 r. – 47 proc.). tylko 23 proc. (spadek o 2 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem) odgrywało kluczową rolę w angażowaniu agencji reklamowych. sondaż the holmes report uwzględnił także zakres obowiązków działów pr w firmach. w ponad połowie firm (58 proc.) – głównie odpowiada za działania w social mediach, zaś 31 proc. firm dzieli się nimi z innymi działami. tylko w 8 proc. przedsiębiorstw za media społecznościowe odpowiada dział marketingu. wśród 100 wyróżnionych 15 proc. z nich zajmuje się nie tylko komunikacją, ale też marketingiem. jednak do obowiązków większości należy tylko pr. jeśli chodzi o budżety to 53 proc. wyłonionych dyrektorów jest odpowiedzialna za ponad 50 mln dol. budżety na pr. jedynie 8 proc. z nich przyznała, że mają do dyspozycji od 25 do 50 mln dol. na komunikację. tylko 3 proc. z nich ma do wydania mniej niż 5 mln dol. pierwsze zawodowe kroki? prawie połowa (48 proc.) wyróżnionych w pierwszej pracy zajmowała się public relations. reszta – rozpoczynała swoją karierę w polityce, rządzie, dziennikarstwie, reklamie i marketingu. co ciekawe, 71 proc. wyróżnionych stanowią mężczyźni. specjaliści zostali wyłonieni z takich firm, jak: adidas group (jan renau), apple (katie cotton), bnp parias (antoine sire), ebay (alan marks), ernst & young (charlie perkins) czy facebook (elliot schrage). w europie zostali m.in. docenieni: anders bylund z inter ikea group, jackie brock-doyle z london 2012, paul mylrea z bbc, michael rossa z firmy siemens. (kg).
The Holmes Report przedstawił światowe zestawienie 100 najważniejszych dyrektorów działów komunikacji w firmach. Serwis zbadał, za jakie budżety odpowiadają, czym zajmują się w swojej codziennej pracy i jak przebiegała ich ścieżka kariery.
Jak wynika z zestawienia, wszyscy wymienieni dyrektorzy są odpowiedzialni za nawiązywanie lub rozwiązywanie współpracy z agencjami public relations. Z czego 86 proc. miała znaczny wpływ na zatrudnienie agencji social mediowej (w 2011 r. – 79 proc.), 62 proc. – agencji eventowej (2011 r. – 50 proc.), zaś 54 proc. miało wpływ na decyzje dotyczące sponsorowania danych wydarzeń (2011 r. – 47 proc.). Tylko 23 proc. (spadek o 2 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem) odgrywało kluczową rolę w angażowaniu agencji reklamowych.
Sondaż The Holmes Report uwzględnił także zakres obowiązków działów PR w firmach. W ponad połowie firm (58 proc.) – głównie odpowiada za działania w social mediach, zaś 31 proc. firm dzieli się nimi z innymi działami. Tylko w 8 proc. przedsiębiorstw za media społecznościowe odpowiada dział marketingu.
Wśród 100 wyróżnionych 15 proc. z nich zajmuje się nie tylko komunikacją, ale też marketingiem. Jednak do obowiązków większości należy tylko PR.
Jeśli chodzi o budżety to 53 proc. wyłonionych dyrektorów jest odpowiedzialna za ponad 50 mln dol. budżety na PR. Jedynie 8 proc. z nich przyznała, że mają do dyspozycji od 25 do 50 mln dol. na komunikację. Tylko 3 proc. z nich ma do wydania mniej niż 5 mln dol.
Pierwsze zawodowe kroki? Prawie połowa (48 proc.) wyróżnionych w pierwszej pracy zajmowała się public relations. Reszta – rozpoczynała swoją karierę w polityce, rządzie, dziennikarstwie, reklamie i marketingu. Co ciekawe, 71 proc. wyróżnionych stanowią mężczyźni.
Specjaliści zostali wyłonieni z takich firm, jak: Adidas Group (Jan Renau), Apple (Katie Cotton), BNP Parias (Antoine Sire), Ebay (Alan Marks), Ernst & Young (Charlie Perkins) czy Facebook (Elliot Schrage). W Europie zostali m.in. docenieni: Anders Bylund z Inter Ikea Group, Jackie Brock-Doyle z London 2012, Paul Mylrea z BBC, Michael Rossa z firmy Siemens. (kg)