IAB Europe przyjrzy się reklamie natywnej

dodano: 
13.10.2015
komentarzy: 
0

IAB Europe chce znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące kwestii biznesowych i legislacyjnych związanych z reklamą natywną. Organizacja powołała grupę roboczą, w skład której weszło 7 Polaków.

W grupie znajdą się Artur Banach (netsprint.pl), Łukasz Ciechanek (netsprint.pl), Beata Cymerkiewicz (Gremi Businesss Communications), Anna Gumkowska (Agora), Włodzimierz Schmidt (IAB Polska), Łukasz Szymański (Grupa WP) i Beata Tarnowska (Media Impact) jako przedstawiciele polskiej branży marketingu. Wytypował ich zaś Związek Branży Internetowej IAB Polska.

Reklama natywna jako sposób komunikacji marketingowej nie jest uregulowana, pracuje jednak nad tym Komisja Europejska. Interpretacja przepisów związanych z wprowadzaniem w błąd w odniesieniu do reklamy natywnej online ma zostać doprecyzowana w Dyrektywach o Nieuczciwych Praktykach Handlowych (UCPD). Oprócz tego, Dyrektywa Audiowizualna (AVMS) zostanie prawdopodobnie rozszerzona na podmioty działające online, to zaś może spowodować, że przepisy dotyczące lokowania produktu oraz identyfikacji reklamy będą odnosić się także do treści publikowanych w sieci.

IAB powstało w 2000 roku, od 2007 roku funkcjonuje zaś jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. W jego skład wchodzą największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Jej celem jest zaś informowanie o efektywnym wykorzystaniu internetu. (ak)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin