Idealny PR-owiec: żelazne nerwy, lekkie pióro i łatwość w nawiązywaniu kontaktów

dodano: 
30.04.2014
komentarzy: 
1

Jakie cechy powinien posiadać wymarzony kandydat na PR-owca? Jak wynika z przeglądu ofert pracy pojawiających się w sieci, idealny pracownik działu/agencji PR powinien mieć doświadczenie, lekkie pióro i łatwość w nawiązywaniu kontaktów.

Żołnierz, generał, strażak, pilot, Corporate Executive i... PR-owiec. Tak według serwisu CareerCast prezentuje się tegoroczna czołówka najbardziej stresujących zawodów. Nie dziwi więc, że w prawie co czwartym ogłoszeniu dla PR-owców pojawiają się wzmianki o odporności na stres i umiejętności pracy pod presją czasu. Co jeszcze zwiększa szansę kandydatów na zatrudnienie?

Oczywiście doświadczenie w branży PR (39 proc. ofert) lub zarówno w marketingu i PR (3 proc.). Ważna jest także znajomość zagadnień związanych z PR-em (24 proc.) lub z marketingiem (4 proc.). Pracodawcy mogą także wymagać doświadczenia w pracy dla klientów z konkretnych branż – akurat takiego najczęściej oczekują pracodawcy lub agencje związane z branżą finansową. Pracodawcy zwracają także uwagę na to, czy kandydat ma w CV wpisane stanowisko pracy takie samo jak to, na które prowadzona jest rekrutacja (w 19 proc. ofert).

Co do stażu pracy: w 40 proc. ofert dla konsultantów i asystentów pracodawcy wymagali maksymalnie dwuletniego doświadczenia. Trudniej mają specjaliści – w ich przypadku 31 proc. ofert dotyczy przynajmniej 2 lat doświadczenia. W 25 proc. ofert dla konsultantów/asystentów i w 20 proc. ofert dla specjalistów pracodawca wymagał doświadczenia, jednak nie sprecyzował, jaki czas pracy powinno ono obejmować.

kliknij, aby powiększyć

Oczywiście obecnie PR-owcy nie mogą obejść się bez znajomości mediów społecznościowych, o czym przypomniano w 20 proc. ofert. Wymóg znajomości mediów, ale tych bardziej klasycznych, pojawił się w 23 proc. W przypadku 7 ofert pracodawca potraktował te oczekiwania dosłownie, wymagając od kandydatów dobrych relacji z dziennikarzami. PR-owiec powinien być także dobrze zaznajomiony z komputerem, bo w 44 proc. ofert pojawił się wymóg biegłej znajomości programów (najczęściej z pakietu Office, choć w 3 przypadkach chodziło o system CMS). Doświadczenie i wiedza dotycząca PR, marketingu i rynku mediów to jednak nie wszystko.

Idealny PR-owiec powinien być także: kreatywny (43 proc.), dobrze zorganizowany (43 proc. ofert), samodzielny (38 proc.), ale i umiejący pracować w zespole (12 proc.), zaangażowany w wykonywanie powierzonych zadań (12 proc.) i odpowiedzialny (10 proc.). Przydatne mogą być także zdolności analityczne (12 proc.).


kliknij, aby powiększyć

Jeśli kandydat posiada wszystkie wspomniane cechy, może śmiało aplikować i liczyć na to, że jego odporność na stres nie da mu „spalić się” na rozmowie o pracę. Bo, jak wynika z zestawienia CareerCast, później jego nerwy mogą być wystawione na jeszcze większą próbę. (ks)

Analiza powstała na podstawie 148 ofert opublikowanych w serwisie PRoto.pl w styczniu i lutym 2014 roku (z wyłączeniem ofert dla praktykantów i stażystów).

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
30.04.2014
19:33:03
nie zgadzam się...
(30.04.2014 19:33:03)
6 lat doświadczenia, dyplom mgr po Public Relations/Dziennikarstwo... 3 lata poszukiwania pracy.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin