.

IKEA zmienia nazwy produktów, by pasowały do wyników wyszukiwań Google'a

dodano: 
09.12.2016
komentarzy: 
2

Koncern znalazł swój sposób na SEO i zaczął nazywać akcesoria w oparciu o zapytania Google’a. I tak szwedzcy klienci pod frazą „sposób na szczęśliwy związek” znajdą łóżko marki IKEA - czytamy w mashable.com. 

Pomysł na kampanię pojawił się dlatego, że szwedzkie nazwy produktów mogą być trudne do zapisania ze względu na specyficzne twarde samogłoski. Firma przeanalizowała wyniki wyszukiwań w Google i wytypowała najczęściej wybierane przez Szwedów frazy, a następnie opisała nimi część przedmiotów z oferty sklepu. Jak to wypada w praktyce? Użytkownik, który wpisał pytanie: „Ile czasu kąpią się nastolatkowie?” wśród wyników wyszukiwania znajdzie czasomierz marki IKEA. Na ładowarkę do telefonu trafi z kolei pod wymownym hasłem „Nie odpisuje mi na wiadomości” a na duże, wygodne łóżko pod frazą „Jak mieć szczęśliwy związek”.

fot. materiały prasowe IKEA

Jak czytamy, twórcy kampanii starali się, by przedmiot był powiązany z konkretnym problemem, z którym borykają się konsumenci. (mw)

Źródło:

mashable.com, Ikea trolls us all by naming products after Googled relationship questions, Elise Cooper, 9.12.2016/ wp.pl
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin