Rzeczpospolita dotarła do informacji o tym, ile kosztują Polskę działania lobbingowe w Waszyngtonie. Zdaniem niezależnego eksperta wypowiadającego się dla gazety, koszty, jakie płacimy zatrudnionej do tego celu amerykańskiej agencji są „wyjątkowo wysokie”.
Okazuje się, że polska ambasada w stolicy USA od roku korzysta z usług agencji BGR Holding. Roczny kontrakt na działania lobbingowe wykonywane przez tę firmę kosztował Polskę 220 tys. dolarów. Poza dużym kosztem, wątpliwości cytowanego w tekście dr Stevena Billeta z Uniwersytetu Jerzego Waszyngtona budzi także fakt, że wspomniana agencja jest związana z byłym rządem USA, czyli z republikanami. Zdaniem eksperta, Polska powinna poszukać nowego partnera, który „ma koneksje” wśród demokratów.
Ciekawostką do której dotarła także gazeta jest również fakt, że BGR Holding doradza także Katarowi, czytamy w tekście.


