IMM: Najbardziej opiniotwórcze media w maju. Głównym tematem – wybory prezydenckie

dodano: 
23.06.2015
komentarzy: 
0

Maj został zdominowany przez tematykę związaną z kampanią wyborczą oraz II turą wyborów prezydenckich. Na fotel lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” powróciła Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita  oraz stację TVN - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejne miejsca zajęła telewizja TVN24 oraz radio RMF FM. W mediach często poruszane były kwestie sondażowych wyników wyborczych oraz porażki Bronisława Komorowskiego w I turze. Szeroko komentowano także nowe fakty związane z aferą podsłuchową, w szczególności, w odniesieniu do ujawnionych przez tygodnik Do Rzeczy rozmów pomiędzy minister Elżbietą Bieńkowską a szefem CBA Pawłem Wojtunikiem, jak również kwestię lokalizacji pomnika ofiar katastrofy smoleńskiej.

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazła się Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita oraz tygodnik Do Rzeczy.


 

Czołówkę najczęściej cytowanych tygodników otwiera Do Rzeczy, co związane było z ujawnieniem przez tygodnik nowych zapisów rozmów w sprawie afery podsłuchowej, tym razem pomiędzy minister Bieńkowską a szefem CBA Pawłem Wojtunikiem. Na kolejnych miejscach uplasował się Newsweek oraz Wprost.

 

Forbes ponownie został liderem w swojej kategorii, pokonując Twój Styl, którego wysoka pozycja podyktowana jest publikacją wywiadu z Danutą Wałęsą na temat życia u boku swojego męża - Lecha Wałęsy.

 

Telewizja

Na lidera wśród stacji telewizyjnych wysunęła się stacja TVN, nieznacznie wyprzedzając TVN24. Na podium znalazło się także TVP Info.

 

Radio

RMF FM utrzymało pozycję dominującą wśród stacji radiowych, znacząco wyprzedzając konkurencję.


 

Portale internetowe

Najpopularniejszym portalem w maju okazał się portal wpolityce.pl, przesuwając na kolejne miejsca sportowefakty.pl oraz onet.pl.

Media ekonomiczne

Dziennik Gazeta Prawna obroniła pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych, wyprzedzając Puls Biznesu oraz Forbes.

 

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych dominowały cytaty z Radia Merkury, które nieznacznie wyprzedziło Radio Gdańsk oraz dwóch zdobywców trzeciego miejsca – Polska Dziennik Polski oraz Polską Gazetę Wrocławską.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.
Badanie przeprowadzono na podstawie  4 736 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 maja 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 811 razy (3 028 w prasie, 908 w telewizji i 875 w radio).

Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
•    prasowych,
•    portali internetowych,
•    stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.  

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin