.

Influencerzy nie budzą zaufania

dodano: 
02.06.2022
komentarzy: 
0

Największym zaufaniem influencerów darzą osoby po 50 roku życia – to wniosek z raportu agencji LoveBrands Group, wykonanego przez instytut badawczy SW Research.

46 proc. badanych obserwuje influencerów. Tylko 26 proc. z nich jest aktywnych i nie tylko przegląda udostępniane treści, ale też komentują, oceniają i wysyłają wiadomości. Z kolei 74 proc. respondentów pozostaje biernymi obserwatorami.

Wyniki jednoznacznie pokazują, że zaufanie do twórców internetowych rośnie wraz ze wzrostem wieku odbiorcy. W grupie badanych 16 proc. osób ufających influencerom ma do 24 lat, a 33 proc. to już osoby powyżej 50 roku życia. Z kolei w przedziale wiekowym 25-34 lata zauważono wynik niższy o 4 punkty procentowe niż w zeszłym roku.

 

Jak pisaliśmy, w badaniu na temat najbardziej poważanych zawodów wśród Polaków ta profesja zajęła ostatnie miejsce wynikiem 16 proc. 

„Z badań wynika, że szerszym łukiem ominiemy nie tego influencera, który był częścią medialnej afery, a osobę z natarczywymi reklamami, której współprace reklamowe przesłaniają pierwotny przekaz kanału” – wyjaśnia Zuzanna Bieńko, Head of Brand & Influencer Marketing w LoveBrands Group. Odpowiedzi, które padały najczęściej w pytaniu o powody braku zaufania, to przesadna lub nachalna prezentacja produktu (41 proc.) czy kontrowersyjny i wulgarny materiał (35 proc.). 

Według 46 proc. respondentów najbardziej przyciągające ich uwagę są interesujące i inspirujące treści. Walory estetyczne filmów i zdjęć są najważniejsze dla 38 proc. odbiorców, natomiast akcje promocyjne, takie jak kody rabatowe, przyciągają 31 proc. badanych.

 

Raport wskazuje również, że 3 na 10 internautów zaczęło obserwować markę reklamowaną przez influencera. Z kolei twórcę, który został zaangażowany do współpracy przez markę zaobserwowało 2 na 10 badanych, zrobiło to po nawiązaniu przez twórcę internetowego współpracy z ulubioną marką odbiorcy.

„Odnosząc się do zaprezentowanych wcześniej wyników, dobre rady dla influencerów to przede wszystkim dbałość o jakość i estetykę prezentowanych treści, a także nienachalne i niekonwencjonalne prezentowanie marek, z którymi nawiązali współpracę” - mówi Zuzanna Bieńko. (zd)

Źródło:

lbrmedia.prowly.com
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin