sobota, 13 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościInfografika daje wskazówkę, ale nie zdradza odpowiedzi

Infografika daje wskazówkę, ale nie zdradza odpowiedzi

Infografika ma być uzupełnieniem treści, ale nie może jej zastąpić. „Unikaj suchych danych, bo zanudzisz czytelnika” – radzi sociallysorted.com.

Większość firm wciąż uważa, że infografika ma ograniczać się do danych statystycznych. Zdaniem autora artykułu, przez takie błędne przekonanie, użytkownicy nie są wystarczająco zaangażowani. „Pomyśl o infografice, jak o treści wizualnej, która daje wskazówkę, ale nie zdradza odpowiedzi”.

Autor przywołuje jeden z pomysłów przewodnika Tourism Queensland, który stworzył infografikę inspirowaną mapą turystyczną. Można było na niej znaleźć drogę do wszystkich plaż w miejscowości.

A co gdy nie mamy pomysłu na infografikę? Warto stworzyć sondę, w której fani zaproponują swoje pomysły. Wtedy pokażemy kolejną zaletę wizualizacji, która bazuje na skojarzeniach z marką, odchodząc od treści. „Infografika nie musi dotyczyć samego produktu czy usługi. Możesz ją stworzyć w oparciu o zainteresowania grupy docelowej” – czytamy dalej. (mw)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj