Infografika ma być uzupełnieniem treści, ale nie może jej zastąpić. „Unikaj suchych danych, bo zanudzisz czytelnika” – radzi sociallysorted.com.
Większość firm wciąż uważa, że infografika ma ograniczać się do danych statystycznych. Zdaniem autora artykułu, przez takie błędne przekonanie, użytkownicy nie są wystarczająco zaangażowani. „Pomyśl o infografice, jak o treści wizualnej, która daje wskazówkę, ale nie zdradza odpowiedzi”.
Autor przywołuje jeden z pomysłów przewodnika Tourism Queensland, który stworzył infografikę inspirowaną mapą turystyczną. Można było na niej znaleźć drogę do wszystkich plaż w miejscowości.
A co gdy nie mamy pomysłu na infografikę? Warto stworzyć sondę, w której fani zaproponują swoje pomysły. Wtedy pokażemy kolejną zaletę wizualizacji, która bazuje na skojarzeniach z marką, odchodząc od treści. „Infografika nie musi dotyczyć samego produktu czy usługi. Możesz ją stworzyć w oparciu o zainteresowania grupy docelowej” – czytamy dalej. (mw)



