niedziela, 14 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościInne metody rywalizacji

Inne metody rywalizacji

Tygodnik Nowa Ziemia Pilska zamieszcza artykuł dotyczący „czarnego PR-u”. Autor Marek Barabasz ukazuje zarówno współczesne, jak i historyczne aspekty tego zjawiska. Zwraca uwagę na fakt, iż zbliżające się wybory samorządowe stanowią dobry przykład stosowania metod uważanych za „czarny PR”.
Próba zdefiniowania tego zjawiska ma zdaniem autora artykułu pomóc samorządowcom uniknąć stosowania rządzących nim metod. Prof. Jerzy Olędzki z Uniwersytetu Warszawskiego uważa „czarny PR” za „propagandę XXI wieku”. Według niego jest to m.in. „(…) świadomie zaplanowane działanie informacyjne na szkodę innego podmiotu – instytucji, organizacji, narodu lub indywidualnego człowieka”. Piotr Czarnowski, założyciel i szef First Public Relations, „czarny PR” określa mianem „dezinformacji, szkalowania i obrzucania błotem, pognębiania konkurencji przez np. skryte dostarczanie mediom wrednych informacji”. Najlepszą obroną przed tego typu rywalizacją, zdaniem autora, jest poznanie mechanizmów „czarnego PR-u” i przygotowanie się na tej podstawie do sytuacji, w których być może przyjdzie się z nimi zmierzyć. (jk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł