.

 

Instagram chce wprowadzać nowe narzędzia do zarabiania w serwisie

dodano: 
28.04.2021
komentarzy: 
0

Instagram pracuje nad nowymi narzędziami, które pomogą zarabiać twórcom w portalu – podaje engadget.com. Czytamy, że serwis chce utworzyć m.in. sklepy dla twórców czy umożliwić influencerom otrzymywanie części zysków ze sprzedaży produktów, które sponsorują. Palny te ogłosił Mark Zuckerberg podczas transmisji na żywo z szefem Instagrama, Adamem Mosserim.

Engadget.com pisze, że sklepy dla twórców byłyby rozszerzeniem istniejących już funkcji, które umożliwiają firmom sprzedaż produktów. Źródło przekazuje, że zdaniem Zuckerberga model biznesowy zakłada najpierw tworzenie ciekawych treści, a następnie rozpowszechnianie autorskich artykułów, dlatego też mówi, że sklepy ułatwią ten proces.

Czytamy, że firma pracuje nad narzędziami, które umożliwią influencerom zarabianie na promowaniu produktów, tak, by „otrzymywali oni część zysków ze sprzedaży rzeczy, które polecają”. Portal myśli również nad „markową platformą treści”, która pomogłaby w dopasowaniu wpływowych osób do sponsorów. Dowiadujemy się, że Zuckerberg zauważył, że takie narzędzie mogłoby „pomóc zarabiać przyszłym talentom” i stworzyć „twórczą klasę średnią”. Jak pisze źródło, nie znane są jeszcze szczegóły takiego rozwiązania.

Engadget.com informuje, że nowe narzędzia są wciąż opracowywane, jednak mogą znacząco wpłynąć na to, w jaki sposób influencerzy zarabiają na obserwacjach na platformie. Czytamy, że już teraz wiele gwiazd Instagrama prowadzi sklepy internetowe i współpracuje z markami, jednak obecnie ten rodzaj działalności w dużej mierze odbywa się poza portalem. Wprowadzenie zapowiadanych narzędzi mogłoby ułatwić zawieranie transakcji, zwiększyłoby kontrolę serwisu nad transakcjami i zachęciło wpływowych użytkowników do spędzania większej ilości czasu na Instagramie niż w innych aplikacjach – zauważa źródło.

Zobacz także: Twitter testuje nowe sposoby umożliwiające zarabianie twórcom

(kd)

Źródło:

engadget.com, Instagram is working on creator shops and a 'branded content marketplace' for influencers, K. Bell, 27.04.2021
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin