Instagram wprowadził nową funkcję o nazwie „Analiza konkurencji”, umożliwia użytkownikom kont profesjonalnych porównywanie swoich wyników z innymi. Dzięki temu narzędziu będą oni mogli lepiej zrozumieć i ocenić skuteczność swoich działań – pisze socialmediatoday.com.
Działanie „Analizy konkurencji” zaprezentowała Sarah Rozman, doradczyni ds. marketingu cyfrowego, na platformie Threads.

Źródło: threads.com/sarah.roizman

Źródło: threads.com/sarah.roizman

Źródło: threads.com/sarah.roizman
Wprowadzone przez Instagrama narzędzie jest dostępne dla użytkowników kont firmowych i twórców w ramach „Panelu profesjonalnego”. Mogą oni wybrać do 10 kont, z którymi chcą porównać swoje wyniki. Analiza obejmuje m.in. wzrost liczby obserwujących oraz częstotliwość publikacji, w tym Reelsów, postów w feedzie, reklam i innych formatów – czytamy.
Jak zauważa źródło, porównania mają raczej charakter podstawowy, ponieważ prezentują wyłącznie proste dane liczbowe. Choć umożliwiają podejrzenie wyników poszczególnych postów konkurencji, nie dostarczają szczegółowych analiz zbiorczych, takich jak wykresy czy zestawienia pokazujące wyniki w poszczególnych wskaźnikach w odniesieniu do innych kont. Ponadto porównania są wyłącznie indywidualne – jeden do jednego, a nie w formie zbiorczego zestawienia wielu kont jednocześnie. (ao)
Źródło: socialmediatoday.com, Instagram Adds Competitor Insights for Professional Accounts, Andrew Hutchinson, 2.11.2025


