Instagram testuje rozwiązanie, które ma ułatwić twórcom nawiązywanie współprac sponsorsko-reklamowych z markami. Serwis umożliwi pobieranie podsumowania statystyk konta w formacie PDF, które następnie będą mogły zostać udostępnione potencjalnym partnerom biznesowym – podaje socialmediatoday.com.
Matt Navarra, ekspert ds. mediów społecznościowych, w serwisie Threads udostępnił przykładowe działanie nowej funkcji. Zgodnie ze wskazówkami Navarry, uproszczone podsumowanie danych dotyczących konta i wyników publikowanych treści będzie można pobierać w formacie PDF za pośrednictwem należącej do Mety aplikacji Edits.

Źródło: threads.com/mattnavarra
Jak zauważa źródło, sprawdzana opcja może być szczególnie przydatna dla twórców publikujących rolki. Funkcja ta pozwoli bowiem na zaprezentowane konkretnych danych dotyczących wyświetleń i zaangażowania pod tym formatem treści. To z kolei może spowodować zwiększenie zainteresowania ze strony reklamodawców.
Rozwiązanie to wpisuje się w szereg szerszych działań Mety, które mają na celu zapewnienie twórcom kolejnych możliwości zarabiania na należących do niej platformach. (ao)
Źródło: socialmediatoday.com, Instagram’s Adding Shareable Performance Data for Creators, Andrew Hutchinson, 30.09.2025


