.

Internet a reputacja firmy

dodano: 
04.02.2009
komentarzy: 
0

Weber Shandwick wraz z Economist Intelligence Unit przeprowadziły badanie dotyczące istnienia i funkcjonowania strategii zarządzania wizerunkiem online w firmach. Zgodnie z wynikami badania „Ryzykowny Biznes: Reputacja online” aż 67 proc. szefów światowych firm uważa, że nielojalni pracownicy i błędy popełniane przy wysyłaniu maili mogą zagrozić reputacji ich firmy.

Najważniejsze wnioski z badania:

- aż 66 proc. prezesów globalnych firm jest albo nieświadoma albo nie chce przyjąć do wiadomości, że ludzie, których zatrudniają, krytykują w Internecie swoje miejsca pracy. Podczas gdy Jobvent.com – strona, na której można ocenić swego pracodawcę, posiada już w archiwum opinie o ponad 7 tys. firm, a 70 proc. zamieszczonych tam wypowiedzi sprowadza się do „Nienawidzę swojej pracy”;

- pracownicy na każdym szczeblu kariery zawodowej przyczyniają się potencjalnie do budowania niekorzystnego wizerunku swojej firmy poprzez wysyłanie wiadomości do innych adresatów niż zamierzeni; w ten sposób często wewnętrzne informacje firmy wydostają się poza nią. Aż 87 proc. menedżerów, przyznaje, że nie tylko odebrała przynajmniej jedną wiadomość elektroniczną, której nie była adresatem, ale i sama wysłała maila czy sms-a do nie tej osoby, do której zamierzała;

- kadra zarządzająca może wykorzystać Internet do budowania reputacji firmy. Internet – według badanych menedżerów - najbardziej przydaje się do szukania potencjalnych rywali (64 proc.) i partnerów biznesowych (60 proc.), śledzenia uwag klientów (63 proc.) czy wyszukiwania możliwości zatrudnienia (60 proc.);

- kadra zarządzająca wierzy, że tylko 49 proc. informacji na firmowych forach jest zgodna z rzeczywistością.

„Ryzykowny Biznes: Reputacja online” to badanie przeprowadzone wśród 703 starszych menadżerów z 62 krajów (a w tym z Ameryki Płn., Europy i Azji).
Ankieta online była dostępna w czerwcu i lipcu 2008 roku.
Szczegóły badania dostępne są pod adresem www.online-reputations.com (kk)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin