Internetowa komunikacja
Na portalu utalkmarketing.com czytamy o tym, jak znaczącą rolę w działaniach PR-owskich odgrywa Internet. Zdaniem Chrisa Satterthwaite’a, dyrektora zarządzającego Chime Communications, to medium nie tylko stworzyło branży nowe możliwości, ale postawiło nowe wyzwania.
Internet wymógł w jego opinii przejrzystość podejmowanych przez firmy przedsięwzięć – na blogach i forach internetowych klienci mogą krytykować usługi, ale i wszelkie niedociągnięcia czy propagowane przez firmy półprawdy.
Stało się tak np. na portalu Facebook.com, na którym skrytykowano bank HSBC za wprowadzenie wyższych opłat za przekroczenie limitu w rachunku bieżącym (bank zareagował i zniósł podwyżkę), a potem skrytykowano sam portal za to, że można na nim wyczytać, jakich ostatnio zakupów za pośrednictwem sieci dokonał dany użytkownik. Według Satterthwaite’a firmy, które już teraz nie zaczną działać w sieci i reagować na to, co piszą o nich bloggerzy wkrótce mogą nie przystawać do wymogów konsumentów, bo to Internet wyznacza teraz sposoby komunikacji. (kk)