Istotą mediów społecznościowych nie jest tweetowanie, blogowanie czy angażowanie społeczności. Główną zaletą jest to, że zasięg komunikacji jest właściwie nieograniczony. Jak odpowiednio skorzystać z tej szansy, pisze Rachel Happe, współzałożycielka The Community Roundtable, w Fleishmanhillard.com.
Na pierwszy rzut oka social media to chaos i zbiór przypadkowych wypowiedzi. Trzeba jednak patrzeć głębiej, bo właśnie tam znajduje się giełda pomysłów, które można dostosować do potrzeb własnej firmy. To także szybki sposób na zwiększenie produktywności w zarządzaniu zespołem, informacjami i kontaktami.
Kluczem do sukcesu jest nie tylko dobranie odpowiedniego kanału komunikacyjnego, ale też stworzenie społeczności ekspertów. Mogą w niej znaleźć się nie tylko klienci, kluczowi członkowie zespołu, ale też analitycy i liderzy. Zalet takiego rozwiązania jest dużo, ale największą z nich jest możliwość dzielenia się ideami i różnorodnymi treściami, które docelowo mogą wpłynąć na sposób zarządzania firmą. Jak zbudować taki zespół? Wystarczy wybrać ok. 50 kontaktów istotnych dla rozwoju nie tylko osobistego, ale też firmowego. Następnie trzeba pozostawać w kontakcie – co najmniej jeden wartościowy post dziennie oraz reagowanie na treści członków grupy.
Zdaniem Rachel Happe do głównych zalet takiego podejścia należą m.in.: możliwość wczesnego wykrycia zmian na rynku, szansa na wymianę idei oraz przedyskutowanie swoich pomysłów przed ich realizacją, rozeznanie się w panujących trendach oraz możliwość wpływu na nie, pozyskiwanie informacji drogami nieformalnymi. (kg)



