Jak agencje PR-owskie radzą sobie w biznesie - ranking

dodano: 
13.08.2009
komentarzy: 
1

Magazyn Home&Market przygotował zastawienie 400 najlepiej radzących sobie w 2008 roku małych i średnich polskich przedsiębiorstw. Co ciekawe wśród nich znalazły się także agencje PR-owskie. Jak czytamy we wprowadzeniu, ranking powstał w oparciu o przychody netto wspomnianych firm.

W 2008 roku w Polsce zarejestrowanych było łącznie 3 685 608 małych (roczny przychód netto do 10 mln zł) i średnich przedsiębiorstw (roczny przychód netto 50 mln). Jak pisze Magdalena Lipka, działalność tych firm od lat dodatnio wpływa na wzrost gospodarczy, głównie dlatego, że zatrudniają od 40 do 60 proc. pracowników w Polsce. Jednak i tym rynkowym graczom kryzys dał się we znaki, co widać już w bilansie z 2008 roku - 43, 5 proc z nich odnotowało spadek zamówień, a 20, 8 wstrzymało inwestycje, czytamy w tekście.

A jak na tym tle wygląda sytuacja na rynku marketingu i PR-u? Agencje reklamowe i marketingowe pojawiają się w zestawieniu w pierwszej dwusetce. Listę agencji PR-owskich o największych przychodach netto za 2008 otwiera z 270 lokatą Partner of Promotion (18 700 000 zł ). Kilkanaście innych agencji pojawia się natomiast w pierwszej trzysetce, którą z pozycją 304 otwiera agencja Profile z przychodem netto 11 500 000 zł, następnie na 309 pozycji - Multi Communications z przychodem 9 988 000 zł, a na 313 On Board z przychodem 9 000 000 netto za 2008 rok. (ał)

Źródło:

Home&Market, Monitor gospodarczy 400 małych i średnich przedsiębiorstw, 01.07.09, MSP szansą na rozwój gospodarczy, Magdalena Lipka, s.17, 01.07.09
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
13.08.2009
12:27:32
Paweł
(13.08.2009 12:27:32)
na a myślałem, że po ostatniej wpadce H&M odpuści sobie rankingi. Partnersi zdeklasowali pozostałe firmy.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin