Jak budować wizerunek banków
Dariusz Tworzydło i Dominika Górska piszą w Home&Market o działaniach prowizerunkowych podejmowanych przez banki. Jednym z procesów budowy wizerunku banku jest sposób, w jaki komunikuje się on z klientami. Planując strategię komunikacji, trzeba pamiętać, że usługi banku nie mają charakteru materialnego. Zwiększa to u klientów poczucie niepewności.
Dodatkowym źródłem niepokoju jest dla nich brak znajomości specjalistycznej terminologii. Pracownicy banku powinni wziąć pod uwagę różnorodność klientów i wynikającą z niej potrzebę komunikowania do każdego z osobna. Inne elementy kształtujące wizerunek banku to identyfikacja wizualna, wystrój, sposób prezentacji skomplikowanej usługi, reagowanie na potrzeby klientów, komunikacja w sytuacji kryzysowej, działania z wykorzystaniem mediów. Powinny one tworzyć spójną całość. Ważnym działaniem wizerunkowym jest też angażowanie się w działania charytatywne i społeczne. Autorzy artykułu zwracają uwagę na coraz odważniejsze kreacje i zmiany w logotypach oraz kolorystyce wizualizacji banków. Ostrzegają jednocześnie, by tworząc systemy identyfikacji, nie zapominać o wrażeniach i oczekiwaniach klientów.