Jak kreować wizerunek pracodawcy, a jak pracownika?

dodano: 
24.10.2008
komentarzy: 
0

Od 20 do 26 października trwała V edycja Internetowych Targów Pracy Gazetypraca.pl. Patronem sekcji targowej Marketing i Reklama był portal PRoto.pl. O to, co na temat kreowania wizerunku powinien wiedzieć pracodawca, a co poszukujący pracy, redakcja PRoto zapytała eksperta ds. HR.

Redakcja: Co poza znalezieniem odpowiedniego pracownika może zyskać pracodawca uczestnicząc w takim wydarzeniu jak Internetowe Targi Pracy? Czy mogą mu one pomóc w kształtowaniu pożądanego wizerunku? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Dorota Bachman*:Internetowe Targi Pracy organizowane przez serwis GazetaPraca.pl są na pewno dobrą okazją do budowania marki pracodawcy. Warto pamiętać o tym, że za pomocą internetowych targów pracodawca może dotrzeć z ofertą do ludzi, którzy na tradycyjnych targach by się nie pojawili z powodu na przykład braku czasu albo konieczności pokonania długiej trasy. Niewielu z nas ma czas odwiedzać imprezy targowe w dzień powszedni, bo wtedy poświęcamy się pracy.
Z Internetowymi Targami Pracy nie ma takiego problemu. Wchodzimy na stronę i możemy na niej zobaczyć wszystko to, co jest też na targach tradycyjnych: najświeższe wiadomości o pracodawcach, oferty pracy, informacje o firmach. Poza tym dla pracodawców ważne jest też to, że targi internetowe nie mają ograniczenia geograficznego, są tańsze i nieraz bardziej skuteczne. Dla tych firm, które chcą mieć najlepszy kontakt z kandydatami organizujemy chaty.

Red.: Jak firma powinna się zaprezentować, aby znaleźć poszukiwanego pracownika?

DB: Przed rozpoczęciem komunikacji z kandydatami warto poznać ich oczekiwania dot. pracy i pracodawcy. Wtedy można przygotować atrakcyjną ofertę, znaleźć cechy wyróżniające naszą firmę, a potem je właściwie zakomunikować. Mało firm tak robi, ale zanim zaczniemy mówić o wymaganiach, warto skupić się na korzyściach, które daje praca w firmie.

Komunikacja powinna być przede wszystkim przejrzysta i prosta. Jeśli mówimy o konkretnym stanowisku, nie używajmy żargonu branżowego lub wręcz nazw stanowisk charakterystycznych tylko dla naszej firmy (takie przypadki się zdarzają!). Jeśli szukamy przedstawiciela handlowego to piszmy o tym otwarcie. Nie oznacza to rzecz jasna powielania utartych schematów ogłoszeń.

Warto też rozważyć możliwość połączenia komunikacji płynącej z działu HR z komunikacją czysto marketingową. Oznacza to, że ogłoszenie na konkretne stanowisko może stać się jednocześnie narzędziem budowania dobrego wizerunku pracodawcy.

Red.:Czy są rzeczy, których pracodawca powinien wystrzegać się reklamując swoją firmę jako najlepsze miejsce do pracy?

DB: Trzeba mówić prawdę. Nie ma nic gorszego dla wizerunku pracodawcy niż pracownicy, których zwiodły niespełnione obietnice.

Red.: Co sądzi Pani o praktyce ogłoszeń wizerunkowych, czyli ofert udających ogłoszenia rekrutacyjne, a faktycznie promujących jedynie firmę?

DB:To pracodawca wie, jaką strategię employer brandingu - czyli budowania marki - pracodawcy realizuje. Obserwujemy bardzo wyraźne przenikanie się działań HR-owych i marketingowych ukierunkowanych na promocję pracodawcy. Wychodzenie HR-u ze sztywnych ram związanych z administrowaniem kadrami i rekrutacją to trend ogólnoświatowy. Raczej nie należy z tym walczyć, ale próbować je rozumieć i adaptować na naszym rynku.

Red.: A co poradziliby Państwo szukającym pracy podczas Targów?

DB:Przede wszystkim radzę wykorzystać szansę, którą dają targi, na poznanie potencjalnego pracodawcy. Warto poczytać o tym, co firma robi, kogo szuka, czego oczekuje, a potem porozmawiać z jej przedstawicielami na chacie. Kiedy już mamy pełne informacje o firmie, siadamy do tworzenia naszych dokumentów – CV, listu motywacyjnego.
Korzystajmy wtedy z wiedzy zdobytej na targach. Na pewno użyteczne okażą się też ciekawe artykuły dotyczące kariery, opublikowane na Internetowych Targach Pracy pod adresem www.targipracy.gazeta.pl.
 
Rozmawiała Aleksandra Łuczak

*Dorota Bachman - dyrektor serwisu GazetaPraca.pl, ekspert ds. pracy, rekrutacji i kariery.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin