Aż 57 proc. Polaków uważa, że media rozbudzają strach przed kryzysem nadmiernie eksponując pogorszenie sytuacji gospodarczej – wynika ze wspólnego badania firmy doradczej On Board PR i PBS DGA. Co więcej, uważa tak aż 71 proc. osób z wykształceniem wyższym i aż 75 proc. przedstawicieli kadry kierowniczej.
„Niestety pesymizm mediów może być zaraźliwy” – komentuje Norbert Kilen z On Board PR – „Dlatego szefowie firm powinni szczególnie zadbać o nastroje i komunikację z pracownikami, którzy nawet w firmach o dobrej kondycji mogą odczuwać rosnące obawy”.
Niespełna jedna trzecia dorosłych Polaków jest zdania, że media informując o sytuacji gospodarczej kraju są obiektywne – nie umniejszają, ani nie powiększają rozmiarów kryzysu. Taką opinię stosunkowo najczęściej deklarują osoby mieszkające na wsi (35 proc.), rolnicy (39%) oraz osoby bezrobotne. Zaledwie 7 proc. Polaków zgadza się z opinią, że media wpływają uspokajająco na społeczeństwo pokazując drogi wyjścia z kryzysu.
Badanie przygotowane przez On Board PR przeprowadziła w dniach 6-08.03.2009 r. firma PBS DGA. Badanie było przeprowadzone na reprezentatywnej, losowo dobranej próbie 1073 Polaków w wieku 15 i więcej lat. (kk)