Po „44 rzeczach, o których PR-owcy powinni wiedzieć według dziennikarzy”, Jackson Wightman opublikował na swoim blogu listę prawd, o których nie powinny zapominać media. Odezwa numer jeden głosi, że „PR to nie dziwka dziennikarstwa”.
Na czele roszczeń wobec dziennikarzy jest także apel: „PR-owcy też mają swoją pracę do zrobienia, zatem nie pluj jadem i bądź cywilizowany”. Wightman w imieniu branży PR pisze, że chciałby, aby dziennikarze nauczyli się poprawnie wymawiać nazwiska ich szefów oraz nazwy firm-klientów. Błędne wpisanie adresu www jest dla niego równoznaczne z „przyłożeniem mu w zęby”. Nawołuje, by dziennikarze pamiętali, że „czasem potrzebują takich jak on” i nie zawsze istnieje możliwość załatwienia wypowiedzi w 2 minuty z powodu naglącego terminu publikacji. „PR-owiec to nie wróg dziennikarza” – podkreśla Wightman. Co ciekawe, jego zdaniem lepszym specjalistą od wizerunku może być ten, kto nigdy nie był po drugiej stronie barykady. Na koniec podkreśla, że public relations obecnie mocno wykracza poza relacje z mediami. (es)


