Jak miasto ma przyciągnąć turystów? Wystarczy wideo z pokemonami

dodano: 
09.08.2016
komentarzy: 
0

Bazylea dobrze wykorzystała popularność Pokemon Go. Stworzone przez szwajcarskie miasto wideo stało się wiralowym hitem i spełniło swoje zadanie - przyciągnęło turystów. O sprawie pisze adweek.com.

Jak podaje źródło, od momentu publikacji do 4 sierpnia 2016 roku film zyskał już 49 mln odsłon na Facebooku i 225 tys. na YouTubie. Liczby cały czas rosną.

Wideo przedstawia 4 Pikachu w ludzkich rozmiarach. Pokemony biegają po mieście - mijają mosty, parki, stadiony piłkarskie, a gigantyczny Poke Ball jest rzucany w stronę turystów i mieszkańców.
 

Źródło: YouTube/fadeoutTrashTV

Autorem filmu jest agencja turystyczna Basel Tourismus. Wideo przekierowuje widzów do strony firmy, na której można znaleźć m.in. informację o Pokestopach w mieście, lokalnym festiwalu Pokemon Go oraz o tym, gdzie w Bazylei znaleźć można najlepsze pokemonowe babeczki.

„Pokazując wspaniałe miejsca w mieście tak szerokiej publiczności, jesteśmy przekonani, że Bazylea zwróciła na siebie uwagę jako destynacja" - stwierdził Christine Waelti, menedżer ds. marketingu i komunikacji w Basel Tourismus.

Czytamy również, że firma otrzymała wiele pytań od mediów i turystów. „Spodziewaliśmy się, że film może stać się treścią wiralową, ale rezultaty są po prostu niesamowite. To marzenie każdego marketera” - dodał Waelti.

Przy tworzeniu filmu Basel Tourismus współpracowała z agencją digital marketingu Fadeout. (ak)

Źródło:

adweek.com, With One Brilliant Pokemon Video, This Swiss City Instantly Became a Viral Superstar, Christine Birkner, 04.08.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin