Na łamach Pulsu Biznesu Norbert Kilen z agencji On Board odpowiada na pytanie o to, kiedy i jak mówić o pracach nad nowym produktem. „Warto mówić o planach nowych inwestycji, produktów czy pomysłów. Przekłada się to na wizerunek firmy jako przedsiębiorstwa innowacyjnego, zarządzanego z wizją. Takie informacje często wpływają na wartość spółki, jej reputację i pośrednio na relacje z otoczeniem biznesowym” – mówi specjalista.
Dodatkowo przekładają się na skuteczność późniejszych działań promocyjnych związanych ze sprzedażą. Dużo zależy jednak od branży, np. w przemyśle filmowym informowanie o pracach nad filmem jest sposobem przyciągnięcia uwagi mediów i widzów, natomiast w branży technologicznej zbyt wczesne poinformowanie o pracach nad nowym urządzeniem lub programem może spowodować pogorszenie wyników sprzedaży produktów już obecnych na rynku. Kilen radzi, aby zawsze podawać do mediów realne terminy wprowadzenia na rynek produktu – odwlekana w nieskończoność „premiera” może zniechęcić potencjalnych nabywców.


