Jak nie przygotowywać prezentacji na zapytanie ofertowe

dodano: 
09.05.2013
komentarzy: 
2

Zapytania ofertowe to dla agencji PR-owych codzienność. Jak najlepiej zaprezentować ofertę agencji - podpowiada Parry Headrick w PRdaily.com.

Wbrew pozorom odpowiedź na zapytania jest bardzo pracochłonna. Aby dobrze wypaść i wygrać, należy pamiętać o paru stale powtarzanych błędach. Po pierwsze - unikać przygotowywania prezentacji, których treść skupia się jedynie na pokazaniu, że agencja jest najlepsza oraz jakie prace wykonała dla innych klientów. Taka prezentacja świadczy o tym, że pracownicy agencji nie poświęcili zbyt dużo czasu na przemyślenie indywidualnych potrzeb biznesowych klienta. Po drugie, nie opłaca się strategia kopiuj-wklej – treści przeklejone z poprzednich prezentacji nie wnoszą nic nowego, są pustosłowiem, a najbardziej świadczą o lenistwie – czytamy w serwisie.

Istotną kwestią jest również dobór osób na spotkaniu z klientem. Obecność dyrektora firmy, w tym dwóch wiceprezesów, którzy mają mało wspólnego z pracą przy projektach, jest kiepskim rozwiązaniem. Gorsza może okazać się tylko obecność pracowników najniższego szczebla, którzy nie mają nic do powiedzenia i wymownie milczą. A bez czego lepiej w ogóle nie pokazywać się na spotkaniu? Bez przebadania konkurencji, opinii analityków oraz znajomości aktualnych trendów w branży. W zanadrzu trzeba mieć przygotowana listę blogerów i mediów, które mogą być kluczowe dla klienta – podsumowuje Parry Headrick z Matter Communications.

Źródło:

PRdaily.com, 5 ways to lose a PR pitch, Parry Headrick, 9.05.2013
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
09.05.2013
12:20:43
WOW
(09.05.2013 12:20:43)
wow! jakie te rady odkrywcze! teraz jak 3 firmy staną do przetargu to wygrają wszystkie na raz! o_O
09.05.2013
11:37:02
xx
(09.05.2013 11:37:02)
wow! jakie to odkrywcze! czemu PRoto staje się serwisem dla junior execów?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin