Jak oceniać działania CSR?

dodano: 
04.05.2010
komentarzy: 
0

O rankingach dotyczących działalności CSR i korzyściach płynących z pojawienia się w nich pisze na łamach magazynu Press Agnieszka Olbrot. Branie udziału w rankingach i badaniach opłaca się firmom, „ponieważ taki ranking to zewnętrzna weryfikacja tego, co firma robi” – zaznacza cytowana w artykule Małgorzata Greszta z firmy CSR Consulting. Dodatkowo, jak zaznacza autorka artykułu, badania takie są istotnym źródłem wiedzy o rozwoju polskiego rynku CSR. Informacji takich dostarcza między innymi tworzony corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce” oraz Ranking Odpowiedzialności Firm, przygotowywany przez Dziennik Gazetę Prawną, FOBiznesu, PricewaterhouseCoopers i dr Bolesława Roka z Akademii Leona Koźmińskiego. Dla społecznie odpowiedzialnych firm notowanych na warszawskiej giełdzie powstał natomiast Respect Index, tworzony przez GPW, Kulczyk Investments, Deloitte i miesięcznik Forbes.

Do konkursów i rankingów dotyczących poszczególnych obszarów CSR można zaliczyć ranking „Raporty społeczne”, tworzony przez FOB, CSR Consulting i PricewaterhouseCoopers, oceniający i propagujący raportowanie społeczne. Swój ranking, oparty na „Liście 500” Rzeczpospolitej, stworzyła z kolei firma consultingowa Braun&Partners Polska, współpracująca z PKPP Lewiatan. Bazuje on na informacjach o społecznie odpowiedzialnych zadaniach umieszczanych przez firmy na swoich stronach internetowych. Na informacjach z sieci opiera się także Indeks BI-NGO, tworzony przez Instytut Partnerstwa Biznesu i Organizacji Pozarządowych BI-NGO. (ks)

 

 

Źródło:

Press Dodatek, Widok na podium, Agnieszka Olbrot, 01.05.2010, s. 1
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin