Employer branding – to jest to, czego potrzebuje polska kolej, by wzmocnić swój wizerunek jako dobrego pracodawcy. Na początek „tworzenie adekwatnych, jasnych i przejrzystych programów motywacyjnych i rozwojowych, systemów wynagrodzeń czy ocen pracowniczych” – czytamy w Gazecie Finansowej.
Jak zauważa Zenon Kozendra, pełnomocnik zarządu ds. strategii personalnej PKP CARGO, firma duże znaczenie przywiązuje do zarządzania komunikacją w obszarze związanym z procesami HR. „Poza intranetem, mailingiem, artykułami prasowymi na proces komunikacji z obecnymi i potencjalnymi pracownikami składa się informowanie o otrzymanych wyróżnieniach i nagrodach w konkursach z obszaru HR, a ostatnio także CSR” – mówi. Co do CSR-u, Kozendra zwraca uwagę, że szczególny wpływ na wizerunek pracodawcy mają te projekty, w których bezpośrednimi beneficjentami są pracownicy, np. „Zdrowa firma” czy „Rodzić w pracy”. Nie bez znaczenia okazała się też „Ekspedycja na Mont Blanc PKP CARGO” – projekt skierowany zarówno do otoczenia biznesowego, jak i potencjalnych pracowników. Pokazał, że „spółka się zmienia oraz że ludzie PKP CARGO mogą sięgać po najwyższe cele, a także, że jako firma jesteśmy gotowi na nowe wyzwania”. Oprócz dobrego pomysłu, potrzebna jest jednak konsekwentna jego realizacja. „Osiąganie celu w budowaniu pożądanego wizerunku pracodawcy jest procesem długotrwałym i ważne jest, aby na każdym etapie wdrażania uwzględniane były zachodzące w firmie zmiany oraz aktualne potrzeby biznesowe” – kwituje Kolendra. (es)