sobota, 13 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościJak postrzegamy przedsiębiorców prywatnych

Jak postrzegamy przedsiębiorców prywatnych

Rzeczpospolita zamieściła artykuł poświęcony wizerunkowi przedsiębiorcy prywatnego. Analizując wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Rzeczpospolitej przez GfK, autorka podkreśla, że prywatni przedsiębiorcy nie są w Polsce lubiani. Najgorszą opinią cieszy się ich postawa etyczna. Przez większość ankietowanych „prywaciarze” są podejrzewani o brak uczciwości oraz nieludzki stosunek do swoich pracowników.
Z drugiej strony zauważono pewne pozytywne zmiany w postrzeganiu przedsiębiorców w Polsce. Doceniane jest ich zaangażowanie w pracę i rozwój własnego biznesu, który daje zatrudnienie innym. Profesor Wiesława Kozek, dyrektor Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, komentuje: „W Polsce nie ma etosu przedsiębiorczości tak typowego dla Amerykanów, gdzie młodzi marzą, żeby zostać przedsiębiorcami. Pod tym względem jesteśmy typowymi Europejczykami”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj