.

 

Jak zachęcić pracowników do promowania firmy w mediach społecznościowych?

dodano: 
27.07.2022
komentarzy: 
0

Badania LinkedIna wykazały, że pracownicy danej firmy mają sieć kontaktów średnio dziesięć razy większą od bazy osób, które obserwują ich miejsce pracy. Ponadto, choć tylko około 3 proc. pracowników dzieli się treściami dotyczącymi ich firmy, to właśnie te udostępnienia są odpowiedzialne za 30 proc. wzrost całkowitego zaangażowania – pisze Devon Gardner w prdaily.com.

Jak czytamy, pracownicy rozumieją już ofertę firmy, jej propozycję wartości i klientów; każdy z nich ma swoją sieć osób, które ich znają i ufają im; a liczne badania pokazują, że bardziej ufamy rekomendacjom, które słyszymy od naszych przyjaciół, rodziny czy influencerów niż komunikatom marki.

Skuteczna aktywizacja pracowników w social mediach może pozytywnie wpłynąć na działania marketingowe, sprzedażowe i rekrutacyjne – pisze źródło. Jak jednak sprawić, by nasi pracownicy skutecznie promowali firmę? Gardner opisuje w artykule pięć kroków. 

Krok 1: Edukacja pracowników

Można zacząć od zdefiniowania polityki mediów społecznościowych, która określa, co jest w porządku do udostępniania na portalach społecznościowych przez pracowników, aby pomóc im czuć się komfortowo i bezpiecznie. Warto rozważyć szkolenie pracowników podczas lunchu lub spotkania zespołu na temat tych wytycznych i zaleceń dotyczących korzystania z mediów społecznościowych.

Co najważniejsze, pracownicy muszą wiedzieć, co to dla nich oznacza. Ich zaangażowanie może pomóc rozwinąć ich własne sieci zawodowe, ustalić ich jako liderów, pozytywnie wpłynąć na biznes, a nawet pomóc im w prowadzeniu sprzedaży, aby osiągnąć swoje cele.

Krok 2: Baza mediów społecznościowych dla pracowników

Warto pomóc pracownikom ulepszyć ich kanały społecznościowe i jak najlepiej odzwierciedlić w nich firmę. Baza może zawierać zdjęcia mediów społecznościowych wraz z instrukcjami, w jaki sposób pracownicy mogą wymieniać firmę jako pracodawcę, a także krótką informację, którą mogą wykorzystać do opisania swojej roli i miejsca pracy na swoim profilu. Trzeba zapewnić to wszystkim obecnym pracownikom i włączyć to do procesu wdrażania nowych osób.

Krok 3: Plan dystrybucji treści

Można zapewnić pracownikom wstępnie napisane wiadomości do mediów społecznościowych, linki i obrazy, które mogą kopiować i wklejać na swoim profilu. Jeśli LinkedIn jest częścią strategii firmy, za każdym razem, gdy publikuje ona post, można kliknąć „powiadom pracowników” lub użyć funkcji „poleć pracownikom”.

Krok 4: Program uznaniowy

By zachęcić pracowników do bycia częścią promocji firmy, autor tekstu poleca zapewnienie uznania lub nagród. Może to być pochwała lub nagroda dla aktywnie zaangażowanych pracowników podczas spotkań zespołu lub w biuletynach firmowych – pisze autor.

Krok 5: Mierzenie wyników

Przed rozpoczęciem inicjatywy należy zastanowić się, jakie metryki warto mierzyć. W miarę rozwoju programu można rozważyć liczbę pracowników uczestniczących w programie, wzrost liczby osób obserwujących, zasięg wiadomości lub zaangażowanie, ruch na stronie internetowej w mediach społecznościowych, procent nowych pracowników z polecenia i inne – czytamy. (zd)

Źródło:

prdaily.com, 5 ways to turn employees into social media advocates, 27.07.2022
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin