Puls Biznesu w artykule „Splątany węzeł spraw” porusza kwestię wzajemnej promocji Polski i Niemiec. Autor, Wojciech Chmielarz, zwraca uwagę, że pomimo nie najlepszego wizerunku Polski w niemieckich mediach w ostatnim czasie „wzajemne więzi gospodarcze się zacieśniają, inwestorzy inwestują, a oba kraje mniej lub bardziej udanie próbują się promować u swoich sąsiadów”. Polskie władze, zdaniem autora, zaczynają doceniać rolę promocji i PR-u w stosunkach międzynarodowych, jednak ich działania nie są wystarczające.
Krzysztof Górski, prezes Instytutu Marketingu Politycznego, stwierdza: „Polska zdecydowanie za słabo promuje się za granicą. I w sensie otwartej reklamy, i w sensie długofalowego dbania o wizerunek”. Na pytanie, jak przedstawiać Polskę Niemcom Górski odpowiada: „Po pierwsze: Polska jako rzetelny, szybko rozwijający się, stabilny partner w ramach UE. Po drugie: bliski sąsiad(…)Po trzecie: Polska atrakcyjna turystycznie, ekonomicznie i kulturalnie”. (psp)