niedziela, 14 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościJak promować Toruń?

Jak promować Toruń?

W toruńskim wydaniu Gazety Wyborczej znajdujemy artykuł dotyczący promocji Torunia. Jak pisze Wojciech Łopaciński, autor artykułu, do promocji miasta warto podejść tak samo jak do sprzedaży „samochodu, skarpetek, czy każdego innego produktu”, biorąc jednak pod uwagę, że w przypadku „sprzedaży miasta” mamy do czynienia z zadaniem znacznie trudniejszym. Do istotnych działań promocyjnych, które należy podjąć, Łopaciński zalicza stworzenie stron internetowych wszystkich toruńskich atrakcji turystycznych i podlinkowanie ich np. do stron www lokalnych hoteli; pracę nad ofertą nocnych atrakcji i weekendowych propozycji stałych ofert turystycznych, a także stworzenie bogatej oferty inicjatyw muzycznych i filmowych.
Dodatkowo autor zaznacza, że „Toruń to wspaniałe miejsce do rozwoju turystyki biznesowej”. Zgodnie z danymi Instytutu Turystyki, w 2005 roku najczęstszym motywem podróży cudzoziemców do Polski były właśnie sprawy zawodowe i służbowe. Dużym atutem turystyki biznesowej jest również brak sezonowości, bo, jak czytamy w artykule, „na organizację rocznego spotkania z klientami (…) każdy miesiąc (…) jest dobry”. Za największy problem miasta Łopaciński uznaje komplikacje w przekazywaniu informacji, a także kierowanie działań promocyjnych miasta „nie tam, gdzie trzeba”. (jk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj