poniedziałek, 15 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościJak promuje się Kraków, a jak Lublin

Jak promuje się Kraków, a jak Lublin

Kurier Lubelski zamieścił artykuł o kolejnej kampanii promocyjnej Małopolski i Krakowa. „Celem kampanii jest także budowanie znajomości marki Małopolski jako atrakcyjnego regionu turystycznego” – mówi Małgorzata Rygiel, z-ca dyrektora Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie. W tegorocznej kampanii zaplanowano promocję na billboardach, w telewizji, prasie oraz internecie. Na kampanię UM Małopolski przeznaczył 300 tys. zł., a roczny budżet promocyjny samorządu wynosi 4 mln zł.
Autor artykułu zadaje pytanie o skuteczność i opłacalność takich kampanii. Małgorzata Rygiel zauważa: „Nie brakuje głosów, że Kraków i region są na tyle znane i atrakcyjne, że nie potrzebują promocji. Ale latem pod względem ilości turystów wyprzedzają nas województwa nadmorskie. Uważam, że należy się promować tak, jak to robią najlepsze marki na świecie”. Autor materiału w Kurierze Lubelskim dla porównania podaje budżet na działania promocyjne samorządu woj. lubelskiego – 1 mln. zł. Katarzyna Ćwirta, dyrektor Biura Współpracy Zagranicznej, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie, stwierdza: „Brak billboardów reklamujących województwo nie oznacza zaniedbywania tej działalności. Musimy poruszać się w zakresie budżetu okrojonego na inne potrzeby”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł