Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Jak ramadan wpływa na pracę w PR-ze? ramadan. 9. lipca muzułmanie rozpoczęli okres intensywnej, duchowej pobożności, znany szerzej jako ramadan. jest to dziewiąty miesiąc islamskiego kalendarza księżycowego (hijriyah), podczas którego muzułmanie zobowiązani są pościć w godzinach dziennych. dlatego też ramadan często określa się „miesiącem postnym”. jest to czas refleksji, szczodrości i poświęcenia, obchodzony przez muzułmanów na całym świecie. poszcząc w trakcie ramadanu, wyznawcy islamu ćwiczą własną cierpliwość i współczucie, będąc przy tym wdzięcznym za dar łaski bożej. post ramadanu dotyczy prawie wszystkich sfer życia – zabrania jedzenia, picia, palenia i bliskości przez cały miesiąc od wschodu do zachodu słońca (czyli od około 4 rano do 18). konieczne jest także powstrzymywanie się od używania wulgarnego języka, kłamania, kłótni itp. podczas postu muzułmanie doświadczają głodu i pragnienia, uczą się współczuć tym na świecie, którzy, na co dzień nie mają wiele do jedzenia. mogłoby się wydawać, że muzułmanie w czasie ramadanu są mniej aktywni, nawet śpiący, ale oni niestrudzenie żyją swoim codziennym życiem pełnym obowiązków, czy to w pracy, czy w szkole. pr do’s and dont’s w czasie ramadanu. w indonezji dominuje społeczność muzułmańska, jest to też kraj o największej populacji muzułmanów na całym świecie. jako że ramadan jest dla mnie całkowicie nowym doświadczeniem zapytałam moich kolegów o to, jak my, eksperci pr, powinniśmy zachowywać się w tym szczególnym czasie. oto wskazówki, których mi udzielili:. – unikaj organizowania spotkań czy eventów prasowych w ciągu dnia, chyba że masz do zakomunikowania coś niezwykle ważnego. – jeśli zdecydujesz się zorganizować spotkanie, uwzględnij w planie przerwy dla muzułmanów, by mogli odmówić swoje codzienne modlitwy (około południa, między 15 a 16 oraz w czasie zbliżonym do zachodu słońca). – aranżując spotkanie prasowe, pamiętaj o przygotowaniu pokoju modlitw (musholla) lub wybierz miejsce, które już je ma. – wiele firm zaprasza przedstawicieli mediów, do wspólnego zakończenia dziennego postu (około godziny 18), doceniając w ten sposób ich dotychczasowe wsparcie. nie musi to być spotkanie służące wyłącznie wzmocnieniu relacji, więc nie wahaj się przygotować dziennikarzom ciekawych materiałów, pamiętaj jednak by przedstawić je w zwięzły sposób. – nie dzwoń do dziennikarzy po godzinie 16, jest to pora, kiedy większość z nich opuszcza już biura i udaje się na spotkanie z rodziną, by razem zakończyć dzienny post. – nie naciskaj na publikację informacji. pamiętaj także, że wiele mediów przygotowuje lipcowe wydania znacznie wcześniej, więc jeśli chcesz, żeby materiał pojawił się w wydaniach lipcowych, zarówno miesięczników jak i dodatków specjalnych do dzienników, lepiej uzgodnić ten temat z mediami w czerwcu. karolina mizgalska, innovation and tech practice unit director, edelman.
Ramadan
9. lipca muzułmanie rozpoczęli okres intensywnej, duchowej pobożności, znany szerzej jako ramadan. Jest to dziewiąty miesiąc islamskiego kalendarza księżycowego (Hijriyah), podczas którego muzułmanie zobowiązani są pościć w godzinach dziennych. Dlatego też ramadan często określa się „miesiącem postnym”.
Jest to czas refleksji, szczodrości i poświęcenia, obchodzony przez muzułmanów na całym świecie. Poszcząc w trakcie ramadanu, wyznawcy islamu ćwiczą własną cierpliwość i współczucie, będąc przy tym wdzięcznym za dar łaski bożej. Post ramadanu dotyczy prawie wszystkich sfer życia – zabrania jedzenia, picia, palenia i bliskości przez cały miesiąc od wschodu do zachodu słońca (czyli od około 4 rano do 18). Konieczne jest także powstrzymywanie się od używania wulgarnego języka, kłamania, kłótni itp. Podczas postu muzułmanie doświadczają głodu i pragnienia, uczą się współczuć tym na świecie, którzy, na co dzień nie mają wiele do jedzenia. Mogłoby się wydawać, że muzułmanie w czasie ramadanu są mniej aktywni, nawet śpiący, ale oni niestrudzenie żyją swoim codziennym życiem pełnym obowiązków, czy to w pracy, czy w szkole.
PR Do’s and Dont’s w czasie ramadanu
W Indonezji dominuje społeczność muzułmańska, jest to też kraj o największej populacji muzułmanów na całym świecie. Jako że ramadan jest dla mnie całkowicie nowym doświadczeniem zapytałam moich kolegów o to, jak my, eksperci PR, powinniśmy zachowywać się w tym szczególnym czasie. Oto wskazówki, których mi udzielili:
– Unikaj organizowania spotkań czy eventów prasowych w ciągu dnia, chyba że masz do zakomunikowania coś niezwykle ważnego.
– Jeśli zdecydujesz się zorganizować spotkanie, uwzględnij w planie przerwy dla muzułmanów, by mogli odmówić swoje codzienne modlitwy (około południa, między 15 a 16 oraz w czasie zbliżonym do zachodu słońca).
– Aranżując spotkanie prasowe, pamiętaj o przygotowaniu pokoju modlitw (musholla) lub wybierz miejsce, które już je ma.
– Wiele firm zaprasza przedstawicieli mediów, do wspólnego zakończenia dziennego postu (około godziny 18), doceniając w ten sposób ich dotychczasowe wsparcie. Nie musi to być spotkanie służące wyłącznie wzmocnieniu relacji, więc nie wahaj się przygotować dziennikarzom ciekawych materiałów, pamiętaj jednak by przedstawić je w zwięzły sposób.
– Nie dzwoń do dziennikarzy po godzinie 16, jest to pora, kiedy większość z nich opuszcza już biura i udaje się na spotkanie z rodziną, by razem zakończyć dzienny post.
– Nie naciskaj na publikację informacji. Pamiętaj także, że wiele mediów przygotowuje lipcowe wydania znacznie wcześniej, więc jeśli chcesz, żeby materiał pojawił się w wydaniach lipcowych, zarówno miesięczników jak i dodatków specjalnych do dzienników, lepiej uzgodnić ten temat z mediami w czerwcu.
Karolina Mizgalska, Innovation and Tech Practice Unit Director, Edelman
