.

 

Jak ratowano wizerunek Irlandii

dodano: 
05.10.2005
komentarzy: 
0

Aleksandra Majchrzak i Iwona Kubicz z On Board PR piszą na łamach Rynku Turystycznego o tym, jak ratowano wizerunek gościnnej Irlandii. „(…) poważnym problemem może być sytuacja, gdy pozytywna narodowa cecha, która niejednokrotnie jest podstawą budowania wizerunku regionu, przestaje być kojarzona z mieszkańcami danego kraju”. Irlandia znana ze swojej gościnności i wykorzystująca tę cechę do swojej promocji napotkała ten problem. „(…) wraz z rozwojem i bogaceniem się wyspy coraz częściej pojawiały się opinie o obniżaniu standardów usług turystycznych, a Irlandia zaczęła być postrzegana jako mniej przyjazny kraj. Dotychczasowy wizerunek państwa został poważnie zagrożony”.
Antidotum miało być ustanowienie nagród Irish Welcome Awards, którym towarzyszył kompleksowy program komunikacyjny przygotowany przez agencję PR. „Jego celem było stworzenie formuły nagród oraz promowanie ich w społeczeństwie, w branży oraz w mediach. Kampania miała również rozpropagować ideę Irish Welcome Awards wśród miejscowych i zagranicznych turystów”, którym powierzono zadania nominowania do nagród. W pierwszym roku przyszło 1300 zgłoszeń, a w następnym już 2300, co może świadczyć o sukcesie kampanii. Pozytywny wpływ kampanii da się także zauważyć w przeprowadzonych badaniach, które pokazały, że „dziewięciu na dziesięciu zagranicznych turystów podaje gościnność oraz przyjacielskie nastawienie mieszkańców Irlandii jako istotny czynnik wyboru wyspy na miejsce wakacji”.

Źródło:

Rynek Turystyczny, Ratowanie wizerunku gościnnej Irlandii, Aleksanda Majchrzak, Iwona Kubicz, 01.09.05, s. 38
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin